Goedemorgen allemaal!
Nu het morgen de verjaardag van de goede Sint is, vroeg ik mij af of en hoe jullie eigenlijk Sinterklaas vieren? Natuurlijk gooien de coronamaatregelen nogal wat roet in het eten, daarom ben ik ook wel benieuwd wat de invloed van bijvoorbeeld het maximale bezoekersaantal op jullie plannen is?
Zelf vier ik Sinterklaas tweemaal:
- We hebben lootjes getrokken bij mijn schoonfamilie, waarbij we een cadeautje in huis hebben gehaald en een gedicht hebben geschreven. Dit jaar doen we daar voor het eerst geen surprises meer bij. Met name omdat iedereen in mijn schoonfamilie thuiswerkt, en het wel lastig is om je mooie creaties dan te verstoppen en om eraan te werken.
- 5 december vier ik met mijn gezin thuis Sinterklaas. Ik heb nog een neefje dat over niks anders dan het Sinterklaasjournaal kan praten en over 'Bernard het Stoute Kind'. Morgenavond staat vooral in het teken van het luisteren van Sinterklaasmuziek, het eten van snoepgoed en het glunderende gezicht van mijn neefje. De volwassenen krijgen allemaal van Sinterklaas ook een kleinigheidje, dus we hoeven niet alleen maar toe te kijken (gelukkig) haha.
Nu ben ik wel benieuwd: vieren jullie Sinterklaas? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier?
'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'