• >>> Desert of Descendants <<<
    Rollentopic | Praattopic | Speeltopic


    deze RPG kan heftig taalgebruik, geweld en andere scenes bevatten, die mogelijk een trigger zijn

    History
    Honderd jaar na de Derde Wereldoorlog, komt de wereld langzaam weer tot leven. De Aarde, die in één grote woestijn was veranderd, begint aan haar herstel. Uit de grond komt weer groen tevoorschijn. De dieren verlaten hun tijdelijke schuilplaatsen. En een aantal mensen hebben de eer om dit mee te mogen maken.
          Maar, zoals altijd, brengt de mens verderfenis met zich mee. Ze willen allemaal het lekkerste eten, het schoonste water en het meeste land. Ze willen zich kunnen voortplanten, zodat ze later weer over de wereld kunnen heersen. Maar het moet wel zijn nageslacht zijn, die op de troon komt te zitten. Niet die van een ander.
          En zo begint alles weer opnieuw. Terwijl de Aarde zo haar best doet om zichzelf op te knappen, maakt de mens alles weer kapot. Dieren worden gedood voor hun vacht, huid of andere lichaamsdelen, want die kunnen geruild worden voor voedsel of onderdak.
          Mensen liegen tegen elkaar, bedriegen elkaar en doen elkaar pijn. Ze worden sluw en wraakzuchtig. Genadeloos strijden ze om te overleven.
          Op een dag gaat het fout. Eén van de meest geliefde mensen komt op een gruwelijke manier om het leven. Dit maakt een grote indruk op de rest van de mensen. Sommigen willen rouwen. Anderen willen wraak. Ze maken ruzie om wat nou het beste is om te doen. Ze worden zo boos op elkaar dat er een vijandschap ontstaat.
          Dat is het moment dat ze zich in twee groepen verdelen; Kamp Oost en Kamp West. Kamp Oost gaan in het oosten leven en Kamp West in het westen. Kamp West bouwt een grens van rotsen tussen de kampen in. Ze mogen tot daar komen en niet verder. Als iemand de grens wel over steekt, gaan ze die te lijf.
          Generaties lang blijft de vijandigheid van beide kampen naar elkaar bestaan. Kinderen leren van jongs af aan dat de mensen van het andere kamp de meest onbetrouwbare mensen ter wereld zijn. En zo gaat het leven verder, verdeeld over twee kampen.




    The Plot
    Het gaat goed in beide kampen. Er is genoeg eten en drinken. Kinderen groeien gelukkig op en niemand heeft zorgen.
          Totdat er opeens kinderen verdwijnen. Er zijn geen sporen van roofdieren, maar wel voetafdrukken van mensen. Langzaamaan ontstaat er een chaos, wanneer er steeds meer kinderen verdwijnen. Wie is hier verantwoordelijk voor en waarom? Zullen de twee kampen elkaar beshuldigen van ontvoering? Of gaan ze samenwerken, omdat ze hetzelfde probleem hebben?
          Maar weten ze wel zeker dat ze de enige mensen op Aarde zijn? Want in de tussentijd is een groep mensen, die zichzelf de Schaduw noemen, zich aan het voorbereiden op een gevecht.


    Camp East
    Kamp Oost is chaotisch. Iedereen doet gewoon waar hij of zij zin in heeft en daardoor onstaat er vaak ruzie. Ruzies worden altijd opgelost door een gevecht: Degene die het het langste volhoudt wint en krijgt zijn of haar zin. De zwakste persoon moet op de kinderen passen, want dat vindt iedereen wel een goede straf.
    Camp West
    Kamp West is goed georganiseerd. Er is een leider en die zorgt er ervoor dat iedereen zijn mening mag vertellen. Kinderen tot tien jaar krijgen de kans om kind te zijn en helpen met koken en het zoeken naar voedsel. Kinderen vanaf tien jaar krijgen les in alle taken die er zijn; terrein bewaken, jagen, kinderen verzorgen, voedsel klaarmaken, huizen bouwen en schoonmaken en wapens maken. Op hun achttiende krijgen ze een persoonlijke taak toegewezen, die bij de persoon past en meestal is niemand ontevreden.


    The Shadow
    De Schaduw is een groep mensen, waarvan Kamp Oost en West niet weten dat ze bestaan. Ze noemen zichzelf de “Schaduw”, omdat ze zichzelf geleerd hebben om onzichtbaar te leven. Deze mensen leven in een bos, op grote afstand van de twee kampen vandaan.

    De Rollen

    Probeer vooral originele en diverse rollen te maken. Je mag meerdere rollen maken, als je het dan nog bij kunt houden. Omdat de mensen moeten zien te overleven worden ze meestal niet ouder dan zestig jaar. Dus ik denk dat het het interessantste is als de personages tussen de tien en zestig jaar oud zijn.

    Invullen:
    - naam rol -
    - leeftijd -
    - familie/relaties -
    - geschiedenis -
    - innerlijk -
    - uiterlijk -
    - extra (bijv.: dagelijkse taak) -

    Kamp Oost

    Vrouwen:
    username | naam rol | leeftijd | paginanummer

    Mannen:
    username | naam rol | leeftijd | paginanummer
    Kamp West

    Vrouwen:
    Occultist | naam rol | leeftijd | paginanummer

    Mannen:
    username | naam rol | leeftijd | paginanummer
    De Schaduw

    Vrouwen:
    Lukasiak | naam rol | leeftijd | paginanummer

    Mannen:
    username | naam rol | leeftijd | paginanummer

    Regels
    - standaard Q regels -
    - 16+ is toegestaan, mits het duidelijk aangegeven staat -
    - minstens honderd woorden schrijven -
    - later meedoen kan altijd, ik denk dat dat juist voor interressante situaties zorgt -


    Voor vragen ben je altijd welkom!
    - e_nnazus -

    [ bericht aangepast op 19 april 2020 - 14:32 ]

    Ik ga de lay-out nog aanpassen, want hij is nu niet zo mooi denk ik...

    e_nnazus schreef:
    Ik ga de lay-out nog aanpassen, want hij is nu niet zo mooi denk ik...

    Zo, dat is beter :)

    Mag ik een vrouw uit kamp west? Leuk idee!


    [ heaven knows ]

    Waar staat het lijstje dat iemand in hoort te vullen? En wat is de max. leeftijd?


    [ heaven knows ]

    I LOVE THIS. Heel even een mt.


    - thank you for existing -

    Occultist schreef:
    Mag ik een vrouw uit kamp west? Leuk idee!


    Dat mag zeker!

    Occultist schreef:
    Waar staat het lijstje dat iemand in hoort te vullen? En wat is de max. leeftijd?

    Oh oeps! Komt er vanmiddag aan!
    Over maximale leeftijd: ik denk niet te oud, want je moet wel sterk genoeg zijn om te overleven en zo. Dus niet ouder dan 60. Ook dat zal ik later nog toevoegen.

    Ik heb het invullijstje en nog wat info voor de rollen toegevoegd.

    e_nnazus schreef:
    (...)
    Oh oeps! Komt er vanmiddag aan!
    Over maximale leeftijd: ik denk niet te oud, want je moet wel sterk genoeg zijn om te overleven en zo. Dus niet ouder dan 60. Ook dat zal ik later nog toevoegen.

    Dan komt het helemaal goed. Zat tussen de 27/34 te denken. (:


    [ heaven knows ]

    Occultist schreef:
    (...)
    Dan komt het helemaal goed. Zat tussen de 27/34 te denken. (:

    Dat kan prima. Ik ben benieuwd!

    Zou ik misschien een vrouw uit de Schaduw mogen? (:

    Lukasiak schreef:
    Zou ik misschien een vrouw uit de Schaduw mogen? (:


    Jazeker (:

    Vanwege inspiratie en enthousiasme tekort (van mijn kant), kan ik deze rpg helaas niet voortzetten. Ik begin vaak vol enthousiasme aan nieuwe dingen, maar ben het na een paar dagen meestal al zat of ben ik toe aan iets nieuws.

    Het spijt me voor de mensen die graag mee wilden doen, maar het gaat niet lukken als ik mezelf niet kan motiveren.