Ik wil absoluut geen haat richten naar iets of iemand, maar ik was een van de mensen die razend populair was in een bepaalde fandom op deze site en dat veranderde abrupt in de tijd dat Quizlet terugliep in populariteit aangezien er opvallend veel users geëlimineerd werden. Ik zat niet alleen in een fandom maar ik had ook mensen om mij heen die wel tegen een stootje konden en geen problemen hadden met grof geformuleerde zinnen of meningen waar buitenstaanders niets mee te maken hoefden te hebben.
Ik kan me herinneren dat ik jarenlang hier vrolijk creatieve creaties maakte totdat ineens de helft van mijn populaire quizzen eraf gehaald moesten worden door een verveelde moderator die de grap ervan niet begreep en vond dat het niet “voldeed aan de criteria voor een quiz of creatie.” Dit soort mensen wilden zo graag hun taak uitvoeren dat ze voor mij de hele lol van het bestaan op deze site verpestten. Ik kon op een gegeven moment het niet eens meer in de “shoutbox” oneens zijn met iemand zijn perspectief op een bepaald onderwerp voordat ik de waarschuwing kreeg voor altijd geband te worden. En voor de quiz hetzelfde verhaal.
Ik kreeg het idee dat vlug uitgekozen moderators gevoelige, emotionele en vooral jonge personen waren die overal een ding van maakten. Steeds meer werd ik gemanipuleerd, door iemand die hier alles mocht zeggen, tot een van hen. Op een gegeven moment kwam de druppel toen vrijwel al mijn vrienden hierop geband werden of er klaar mee waren. Mensen waar ik alleen hier contact mee had, mensen die niets verkeerds deden maar gewoon beschuldigd werden door jankende jonkies die mama-de-moderator erbij gingen halen, die hen altijd onder de vleugel nam. Mensen die ik gewoon dagelijks zelfs nog mis.
Nou ga ik geen wrede mensen verdedigden, maar het feit dat moderators gewoon van kleine dingen grote dingen maakten was belachelijk. Ook het feit dat jonge kinderen problemen opzochten en gingen mengen in mijn gesprekken wat gelijk leidde tot “de moderator komt jullie bannen”, vind ik ook iets wat zo totalitair was aan dit hele Quizlet systeem. Alles moest volgens de gevoelige emotionele en strenge regels van Quizlet en als je ook maar 1/70 buiten de lijntjes liep werd je al bedreigd met het “verwijderen van creaties” (Je werk, verdomme) en “ban van de site” (nog meer werk kwijt...) was belachelijk. Quizlet werd in mijn perspectief een soort gemeenschap als in de novel 1984.
En daarom ben ik vertrokken. Het werd mij onmogelijk gemaakt hier. Allemaal gezever om niks en dreigementen voor de “ban” lagen na een discussie al op de stoep. Ze keken niet naar jou al user (de hoeveelheid je hebt gemaakt op de site) maar naar de kleine discussie die zij onacceptabel vinden. En oh wat enig, de macht om iemand te kunnen bannen. Ja, alleen dan voelden zij zich als echte moderators.
[ bericht aangepast op 10 maart 2020 - 16:33 ]
You dare to gaze upon me?