Hey iedereen,
Meer dan een decennium geleden meldde ik mezelf aan op Quizlet.nl. Ik kan me eigenlijk augustus 2007 nog heel goed herinneren. Ik zat toen nog heel actief op een andere website, desims2.nl, als 14-jarige meid. De tijd dat MSN ed nog bestond, wat een zalige tijden. Wij samen hadden ook een zot groepje gemaakt op MSN en een van die meiden was enorme fan van Tokio Hotel. De rest vond hen ‘wel goed’, maar zij was toch uitzonderlijk fan. Op een gegeven moment stuurde ze een link door van een website waar je een aantal verhalen kon lezen met jezelf in de hoofdtrol in een TH-verhaal. Dat waren toen nog quizzen waar in de vragen korte verhaaltjes stonden en je maar lukraak een antwoord moest aanduiden. In de resultaten kreeg je dan de rest van het verhaal. Zodra iemand genoeg reacties op die quiz had, kwam er een volgende deel/quiz online. Als je er op terug kijkt, is Quizlet helemaal veranderd! Later kon je namelijk deze verhalen aan elkaar koppelen en werden de series geboren. Nog even daarna werden de stories geboren en moest je al jouw verhaallijnen omzetten naar stories met hoofdstukken zodat je quizzen en verhalen apart had. En zo wereldvreemd als ik was, zat ik toen nooit op het forum. Nee, ik hield me bezig met de andere verhalen buiten TH. Er zaten toen al talenten op Quizlet! Te zot voor woorden! Ik kwam de leukste verhalen tegen en ik genoot er zo van dat ik een account aanmaakte. En zo werd ik op 10 augustus 2007 officieel lid van Quizlet.
Jaren veranderen en Quizlet veranderde ook, in een zeer positieve zin. Het werd almaar plezanter en ik leerde het forum kennen. Ik amuseerde me zo hard dat ik mezelf had opgegeven om columnist te worden en ja hoor, in januari 2011 zat ik bij de eerste lichting columnisten. Ik vond het super om iets terug te mogen doen voor de website waar ik als tiener veel tijd heb verdreven.
In 2012 kreeg ik de eer om het moderatorteam te vervoegen en heb dat altijd met veel plezier gedaan. Maar toen de tijd kwam dat Krullie, ofja Emma, de administrator functie ging verlaten, werd ik verkozen om het stokje over te nemen in 2016.
Nu ik er 12,5 jaar later op terug kijk, heb ik een groot deel van mijn leven op Quizlet doorgebracht en ik heb er iedere seconde van genoten. Intussen ben ik 26, bijna 27, jaar en ik heb veel te danken aan Quizlet. Het was te allen tijde mijn creatieve uitlaat en het heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Maar heel eerlijk gaat het wat minder goed met mij het laatste jaar. Ik ben al een gehele tijd mijn creatieve ik verloren, eigenlijk sinds ik begonnen ben met werken 4 jaar geleden. Dus hetgeen me sindsdien op Quizlet hield was het fantastische team. Maar sinds het eind 2018 heeft mijn bedrijf een hele reorganisatie gedaan en is het enorm bergaf gegaan. Ik doe mijn werk super graag, maar mijn organisatie is zeer onderhevig aan de federale en Vlaamse politiek. Wat er op neer komt: betere cijfers halen met minder volk. En dat nekt me. Ik heb het dus zeer druk en zwaar op het werk. En hoe hard ik ook probeer het te combineren met Quizlet: dat ging gewoon niet meer. Daarbij heb ik ook enkele zware persoonlijke tegenslagen gehad, waaronder een aantal recente overlijdens en dan besef ik maar al te goed dat dit het moment is om te stoppen. Het gaat niet meer. Hoe graag ik nog steeds alles wil geven aan de website die me groot heeft gebracht: het kan niet meer.
Dus het is tijd om het Quizlet-hoofdstuk af te ronden. Ik ben niet meer de creatieve Erica van vroeger en heb er simpelweg geen tijd meer voor. Door dit af te ronden, maak ik mentaal voor mezelf ook meer ruimte voor aanstaande levensmijlpalen die ik wil behalen zoals een huis kopen, trouwen, kinderen krijgen,…
Op 21 december stop ik officieel met mijn crewcarrière bij Quizlet. Maar door de jaren heen heb ik best wat mods opgeleid en ik ben trots op iedereen in het team. Ik ben ook enorm trots op heel veel andere ex-crew-collega’s. Daarom wil ik iedereen ook graag bedanken voor al die plezante jaren die ik beleefd heb op Quizlet. Ik ga niet starten met namen noemen want dan zou ik teveel mensen vergeten. Maar ik wil echt iedere moderator, administrator, bemiddelaar, bèta, columnist, user, userproject,… ooit bedanken. Zonder jullie had ik nooit zo lang gebleven.
Bedankt iedereen! Ik ga verder schrijven aan andere hoofdstukken in mijn leven.
Veel liefs,
Erica
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury