Backstory: ik heb door een psychische reden heel wat lessen gemist en kwam bijna niet naar school. Uiteindelijk ben ik daar eindelijk voor uitgekomen en nu zijn ze een stuk rustiger en proberen ze me betere hulp te bieden.
Het nadeel is dat het op mijn opleiding heel erg druk is en mijn trajectbegeleider overloopt van het werk en me wel eens vergeet. Zo hoorde ik vorige week pas 's avonds laat dat ik de volgende dag examen moest doen en toen ik daar iets van zei, was het: 'Oops, ik dacht dat ik de mail eerder had verstuurd. Nouja, nu heb je ook minder tijd om je zorgen te maken.' Uiteindelijk ben ik voor dat examen wel geslaagd, maar ik was er niet echt heel blij mee. En nu heb ik morgen weer examen, wat gelukkig op tijd verteld was, maar het oefen examen heb ik serieus pas een half uur geleden ontvangen. Compleet met boodschap: 'succes met oefenen!' Ik bedoel, vriend, ik ga over minder dan 12 uur dat examen in. Verwacht je serieus dat ik nu nog vier opdrachten ga oefenen die 2 uur per keer duren?
Ook had ik met school afspraken gemaakt dat er extra begeleiding zou zijn wanneer ik mijn examens moet doen. Er zou iemand zijn van maatschappelijk werk die me kon begeleiden zodat ik een minder grote kans heb een aanval te krijgen, maar tot nu toe heb ik diegene niet gezien. En mijn trajectbegeleider is verder een hele lieve man, maar hij weet ook niet zo goed wat hij verder met me aan moet dus daar heb ik ook heel weinig aan.
Daarnaast komt nog dat mijn diploma voor Engels is verlopen, wat ik in september al had aangegeven en meerdere malen heb aangekaart door het jaar heen. Vorige week vroeg ik er nog een keer naar en toen was het: 'Engels?Wat is daarmee?' Nu moeten ze dus proberen om in de laatste twee weken voor de vakantie nog een examen voor me te regelen, wat waarschijnlijk niet eens gaat lukken.
Ik voel me echt super machteloos en een vriendin zei dat ik dit moet aangeven op school bij de leiding, maar ik vind het ook heel sneu voor mijn begeleider, want hij heeft het echt waanzinnig druk en ik weet dat hij het beste met me voor heeft en het is niet zozeer allemaal zijn schuld. Het is gewoon dat onze opleiding met een zwaar tekort aan leraren zit en juist teveel leerlingen heeft.
Verder wil ik eigenlijk ook niet klagen omdat ik al zo'n probleemgeval ben geweest de afgelopen jaren, maar aan de andere kant heb ik ook keihard aan mezelf gewerkt de afgelopen maanden en nu ik een kans heb om m'n diploma te halen, wil ik het ook gewoon doen. Maar dit is gewoon zo vervelend. Uggggh.
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"