• Hoi allemaal,

    Ik studeer al 5 jaar en toch slaag ik er telkens weer in om totaal het overzicht kwijt te raken over wat ik allemaal moet doen zo voor een tentamen.

    Ik merk dat mijn overzichten niet toereikend zijn - wat ik moet doen, verschilt per vak; verandert regelmatig waardoor ik dingen schrap; en soms moet ik extra dingen doen waar ik niet op rekende.

    Gebruiken jullie een soort studieoverzicht waarop alle taken voor één vak staan? Wat zetten jullie daarop? En voor alle bujo-gebruikers onder ons: zetten jullie die studieoverzichten in je bujo of houd je die apart?

    Trouwens, alle studeertips zijn welkom!

    Thanks! (flower)

    Ik gebruik sinds kort een bujo voor mijn studie. Eerst maak ik een lijst met de aankomende deadlines en een beknopte samenvatting van wat daarvoor moet gebeuren. Daarna maak ik per vak een afvinkbare lijst met de onderdelen van het desbetreffende verslag en wat er moet gebeuren. Meestal pak ik gewoon de rubric/beoordelingsformulieren zet ik die onderdelen daarin, zodat ik niks mis.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik moet zeggen dat ik niet echt goede leermethoden heb...

    Ik zet meestal alle te leren stof in kopjes in een wordocument en dan vat ik daaronder samen 😂😂😂 ik ben daarin echt een spons tho


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Maak mindmaps, Joet! De beste leermethode ooit! En studeer tussen 10 en 12 ochtend en tussen 3 en 5 in de middag!