• Hoi ik ben nog niet echt goed in deze website dus sorry als het in de verkeerde sectie staat.
    Zelf ben ik best wel geïnteresseerd in gedichten. Ik heb niet veel bundels en ik heb ook niet veel ervaring, maar het lijkt me weel heel erg cool om ze te kunnen schrijven. Nu leek deze site me eigenlijk wel geschikt om hiermee aan de slag te gaan.
    Is er iemand die mij kan helpen opstarten? Kleine opstarttips? I don't even know where to begin, man.

    Groetjes Jamie.


    leef en laat leven

    Hoi Jami,
    Wellicht wat laat maar toch een reactie. Leuk om een ander te ontmoeten die ook bezig is met poëzie. Zelf schrijf ik al lang. Enkele tips;
    1. Lees gedichten, bijvoorbeeld huet op quizlet. Zo krijg je een idee van hoe gedichten worden opgebouwd dat kan namelijk op heel veel manieren.
    2. Begin met schrijven over ervaringen, gevoelens en ideeen van jezel imdat dit vaak makkelijker is.
    3. Gedichten hoeven niet altijd te rijmen
    4. Schrijf een grove versie recht uit je hart en ga vervolgens aan de slag met de stijl. Dat kan zijn door metaforen, door het werken met tegenstellingen, klankcombinaties rijm, ritme enz.
    5. Vraag anderen om hun mening
    6. Oefening baart kunst. Hoe meer je schrijft hoe beter het gaat.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt en hoor graag hoe het gaat

    Lief dat je hebt gereageerd! Dank je wel!


    leef en laat leven