Ik ga een onpopulaire mening verkondigen en ja zeggen. Laten we dat doen! Natuurlijk is deze stelling een beetje simplistisch gesteld, en ik ben er ook niet mee oneens dat bijvoorbeeld dokters meer mogen verdienen dan, nou ja, andere beroepen, maar ik ben het oneens met het idee dat mensen niet zouden werken voor hun geld als iedereen hetzelfde zou krijgen. Een voorbeeld: er zijn best wel veel leraren. Voor sommige vakken te veel, voor anderen te weinig, maar over het algemeen zijn er genoeg. Is dat omdat het zo goed verdiend? Omdat je zoveel vrije tijd krijgt? Nah. En onderschat het niet, om leraar eerstegraads te zijn moet je een bachelor, een master én een educatieve master hebben. En ik ben één van die mensen die bereid is al die dingen te doen, puur en alleen omdat ik het leuk vind en mensen wil helpen. Ik zou het niet voor niets doen, natuurlijk, maar ik krijg er ook niet heel veel geld voor. In een samenleving waar iedereen evenveel geld heeft/krijgt, denk ik dat er sowieso minder focus op geld (en geld als status) is, waardoor mensen kunnen gaan doen waar ze een passie voor hebben. En heel veel mensen zijn al bereid leraar te worden, dokter te worden, alleen al uit passie of misschien omdat ze de wereld willen helpen. Als we gelijkheid willen, is er meer nodig dan gewoon het geld herverdelen, true, we hebben een heel nieuw systeem nodig, maar dit zou een goed begin kunnen zijn.
Rest in Peace, Son of Gondor