Lohse schreef:
Witte wijnazijn in een bakje met plastic folie erover met graatjes er in geprikt dat doe ik altijd als ik last heb van vliegjes maar dat zijn wel voornamelijk fruitvliegjes.
Als je fruitvliegjes hebt, werkt dit als een malle inderdaad. Zelf maak ik wanneer ik last heb van fruitvliegjes (en goddomme, die dingen vermenigvuldigen zich extreem snel, echt niet grappig) een mixje van sterk ruikende, zoete aanmaaksiroop of appelsap, eventueel azijn en een flinke laag afwasmiddel. Vervolgens span ik er een dun plastic folie overheen waar ik met mijn vork gaatjes in prik. De fruitvliegjes zullen op de hevige geur van siroop en azijn afkomen, in het glas klimmen doormiddel van die gaatjes, er vervolgens niet uit kunnen kruipen en vervolgens vast komen te zitten in het mengsel. Het afwasmiddel werkt als een soort drijfzand waardoor ze langzaam naar beneden zinken. Beetje ziek ofzo, maar het werkt supergoed.
MAAR dan is het wel belangrijk om te weten dat je daadwerkelijk last hebt van fruitvliegjes, en niet die kleine, brede vliegjes waarover hierboven al gesproken werd. Fruitvliegjes zijn van die zwevende puntjes als het ware. Ze zwermen met zijn allen weg wanneer je te dichtbij komt. Heel naar zijn die kutkrengen.
ars moriendi