• De stelling van deze week luidt:
    Alleen democratieën mogen voortaan de Olympische Spelen organiseren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hm, ik zou het verschil niet leggen in het bestuur, want dat kan democratisch alsnog een bende zijn, maar bij de inkomsten van het land en de mensen. Dat er een grens komt en te arme landen geen peperduur evenement mogen organiseren. Of dit nou de olympische spelen, een WK of voor mijn part het songfestival is, gewoon algemeen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Nah. De meningen lopen erg uiteen als het gaat om de beste bestuursvorm en niet iedereen vind democratie de beste. Dus dan worden de Olympische Spelen ook gelijk een politiek evenement terwijl het op sport gefocust hoort te zijn. Also dan moet je ook gaan kijken naar wanneer iets een democratie is en wanneer niet meer. We hebben namelijk heel wat schijndemocratieën op deze wereld en daar zouden de spelen dan ook niet georganiseerd mogen worden.
    Ik denk dat je beter kan kijken naar de mensenrechten in een land dan naar de bestuursvorm.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2018 - 10:28 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Nee, want dan zouden de Olympische spelen een politiek spel worden en daar gaat het niet om; het gaat om sport.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oneens. Het gaat om de sport. En misschien helpt internationale aandacht wel om meer aandacht voor de mensenrechten daar te krijgen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik zou ook eerder naar mensenrechten en de armoedegraad kijken dan naar bestuursvorm.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens, het gaat over talent. Heeft niets te maken met al dan niet een democratie zijn. Iedereen zou in dat geval de kans moeten hebben deel te nemen.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Debbaut schreef:
    Ik zou ook eerder naar mensenrechten en de armoedegraad kijken dan naar bestuursvorm.


    26 - 02 - '16

    Morales schreef:
    Nee, want dan zouden de Olympische spelen een politiek spel worden en daar gaat het niet om; het gaat om sport.


    "Ignite, my love. Ignite."

    LittleLet schreef:
    Oneens, het gaat over talent. Heeft niets te maken met al dan niet een democratie zijn. Iedereen zou in dat geval de kans moeten hebben deel te nemen.


    De stelling gaat over organiseren, niet over mee mogen doen of niet.


    "Ignite, my love. Ignite."