• Enkele dagen geleden had ik een droom waarin ik een badass spion was die moest bewijsmateriaal moest zoeken om een of andere corrupte baas van een gigantisch multinationaal technologisch bedrijf te kunnen arresteren voor drugshandels en moorden.

    Ennn dat idee zit na enkele nachten nog steeds in mijn hoofd dus ik ga proberen er een verhaal van te maken. Wel met enkele aanpassingen en een vleugje romantiek.IK HEB ER ZO'N ZIN IN

    Hebben jullie al eens een verhaal geschreven waarvan de basis in een droom is ontstaan?
    Ik weet niet goed in welk topic dit thuishoort

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    The soul needs autumn.

    Ik heb het nog nooit gehad, maar het klinkt wel heel erg cool! Ben benieuwd!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Haha nope, mijn dromen zijn veel te raar voor verhalen.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Twilight is ook ontstaan op basis van een droom, dus wie weet wordt dit net zo'n succes (wbw). Ik heb nog nooit een volledig verhaal gebaseerd op een droom, maar wel al enkele scènes (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dat heb ik zeker ook wel eens gehad. Ik haal wel eens vaker ideeën uit dromen. Succes met schrijven ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Hehe, nice. :p Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik een droom zo geweldig vond dat ik er een verhaal van moest maken.


    Ik wil een tuin vol egels

    Klinkt als een gave droom!
    Ik heb heel vaak dromen die daar op lijken, van die badass dramatische dromen die vaak heel realistisch zijn. Dus veel van mijn verhaal ideeën ontstaan er ook uit! Maar ik werk ze bijna nooit uit, helaas..


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Klinkt nice! Ik heb het ook vaak dat ik dromen (of fragmenten daarvan) in een verhaal omtover. Maar even vaak zijn mijn dromen ook net te bizar daarvoor haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ja haha. Een keer. Faalde miserably, maar toen had ik een enorm writersblock en werkte ik nog zonder outline.


    SIC | PARVIS | MAGNA