• Nou ja, de titel zegt het al wel. In de tijd van de overgang naar het nieuwe uiterlijk deed het maken van gedichten het niet. Een gedicht van mij, ondanks dat die al daarvoor geschreven was, is toen volledig leeg geraakt.
    Daar heb ik in eerste instantie niet zoveel achter gezocht, vooral omdat na het nieuwe design het maken van gedichten het eerst niet deed en er dus ergens een bug bij de gedichten lag. Ik ging ervan uit dat hij wel weer zou verschijnen.
    Maar nu viel me op dat het gedicht nog steeds leeg is en ik mijn gedicht dus kwijt ben. Het is alleen bij deze gebeurt, al mijn andere gedichten zijn er nog wel.

    Is er een mogelijkheid dat het gedicht nog ergens rondzwerft, of ben ik die nu voorgoed kwijt?
    Het gaat om dit gedicht.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Gaat hier nog een reactie op komen? (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Bump voor jou. _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik denk dat dit niet tot bij mijn collega-modjes is geraakt. Sorry!
    Ik wou al bijna aan Rutger vragen of hij terug zou kunnen kijken in de back-up van voor de overgang van de lay-out, maar ik kreeg een ingeving om het zelf te zoeken via 'in cache'. Daar zie ik dat Google het nog niet bijgewerkt heeft. Dus daar staat het nog. Ik plaats het even onder de spoiler.

    Vandaag is het vier mei zoals jullie wel weten. De dodenherdenking. De dag om even stil te staan bij iedereen die gestorven is terwijl ze voor onze vrijheid hebben gevochten. Ik vind het een belangrijk moment en zal vanavond daarom ook zeker stil zijn. Ik heb zelfs een extra keer paardrijden afgezegd omdat ik de twee minuten stilte en het kransen leggen wilde zien – en dat wil wat zeggen, want ik zeg paardrijden nooit af.
    Twee minuten zijn niks op mensenleven, waardoor ik vind dat er wel het respect kan worden opgebracht om even stil te zijn, even de auto aan de kant van de weg te zetten of heel even te stoppen met je taken. Toch hoor ik in mijn omgeving mensen die daar anders over denken en die er eigenlijk niet bij stil gaan staan. Daar verbaas ik me wel over. Zolang ik me kan herinneren, zijn we thuis toch even stil op vier mei, uit respect naar degenen die ervoor gezorgd hebben dat wij vandaag de dag vrij kunnen zijn.
    Uiteraard is herdenken een keuze en geen verplichting en is iedereen vrij om ermee te doen wat ze willen. Helaas zijn er ook genoeg mensen die er niet alleen niet bij stilstaan, maar die er juist doorheen praten. Wat is er mis met even je mond houden als andere mensen in dezelfde ruimte wel de doden willen herdenken? Waarom zou je extra hard gaan optrekken, puur voor het lawaai dat het maakt zodat je anderen stoort? Dat is iets wat ik niet begrijp en wat ik ook zeker respectloos vind.
    Ik hoop dat dit een traditie is die nog jaren blijft voortbestaan. Zeker nu langzaam maar zeker er steeds minder mensen over zijn die de oorlog daadwerkelijk hebben meegemaakt, is het extra belangrijk dat de herinneringen blijven bestaan.
    Het samen herdenken heeft ook iets bijzonders. Hoewel ik de herdenking altijd op televisie volg, valt het me daar al op hoe speciaal het is dat we met bijna heel Nederland even stil zijn en komt er vanuit het beeldscherm toch zo’n bepaalde sfeer. Op de Dam zal dat wel helemaal bijzonder voelen. Voor even staat iedereen naast elkaar en kunnen we samen de slachtoffers herdenken.

    Ik ben vanavond stil. Jij ook?

    Dit was hoe de pagina eruitzag op 21 aug 2018 06:41:50 GMT. Is het dit?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bedankt voor de reactie! Dit is helaas niet degene die ik bedoel. Het is wel iets wat ik geschreven heb inderdaad, maar niet het betreffende gedicht (:
    Mocht die weg zijn, jammer dan, maar het was toch niet mijn beste dus geen man overboord haha.

    Ik geloof dat hij eindigde met
    'Vier mei,
    Ik herdenk.'
    Maar dat weet ik niet eens meer zeker. Tot zoverre het staat me nog bij :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Heb je graag dat we dit nog bij Rutger navragen? Ik denk niet dat wij als mods je nog kunnen helpen hierbij.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Als dat mogelijk zou zijn, heel graag (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb het nagevraagd. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.