• Help guys!

    Ik heb voor het avond eten wat knoflook moeten klein snijden en persen en nu heb ik dus viezelijke knoflookhanden :(

    Naast dat het stinkt en alles naar knoflook smaakt, want het was best wel wat, is het gewoon irritant. Iemand een tip hoe ik hier snel vanaf kom met huis-tuin-keuken middelen?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    heel veel deo op je handen spuiten (fish)


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    xD

    BIobvis schreef:
    heel veel deo op je handen spuiten (fish)
    xD ik weet niet of mijn handen dat nou zo tof gaan vinden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik probeer altijd meteen mijn handen te wassen na het snijden van ui/knoflook/pepers, dat helpt vaak het beste. En nagels knippen. Voor handen wassen langere tijd erna heb ik helaas geen tips...
    Als iemand ze wel heeft, hoor ik ze ook graag. Rode pepers en een bot mes zorgden voor heel veel pijn bij moe toen ik mijn lenzen nog uit moest doen 's avonds en weer in de volgende ochtend :Y)


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    Ik probeer altijd meteen mijn handen te wassen na het snijden van ui/knoflook/pepers, dat helpt vaak het beste. En nagels knippen. Voor handen wassen langere tijd erna heb ik helaas geen tips...
    Als iemand ze wel heeft, hoor ik ze ook graag. Rode pepers en een bot mes zorgden voor heel veel pijn bij moe toen ik mijn lenzen nog uit moest doen 's avonds en weer in de volgende ochtend :Y)
    ahah heb ik gedaan met een berg zeep maar helaas.

    ahhh ouch, dat zal pijn gedaan hebben


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) ahah heb ik gedaan met een berg zeep maar helaas.

    ahhh ouch, dat zal pijn gedaan hebben

    Jap, dat was wel een klein beetje veel huilen.
    De guacamole was heel lekker tho :Y)


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    Jap, dat was wel een klein beetje veel huilen.
    De guacamole was heel lekker tho :Y)

    Had er nog bij moeten komen dat ie niet te eten was XD
    Ik heb zojuist een appelflap met knoflook smaak op:9~


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ugh... Ik heb dat altijd met uien en ballonnen.
    Geen idee hoe je er vanaf komt. Veel handen wassen, misschien?

    Afwasmiddel al geprobeerd? Het werkt vaak beter tegen geuren dan gewone zeep.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Afwasmiddel al geprobeerd? Het werkt vaak beter tegen geuren dan gewone zeep.

    goeie! had gelezen dat zout zou helpen maar ik ga dadelijk met eucalyptus scrub eens proberen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het moet er echt afslijten.

    Daarom heb ik een hekel aan knoflook snijden. Het blijft daarna echt weken aan je vingers hangen. Die geur dan. Vreselijk.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het heeft een beetje geholpen de geur is niet meer zo sterk dus dat is wel beter


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)
    goeie! had gelezen dat zout zou helpen maar ik ga dadelijk met eucalyptus scrub eens proberen


    Met Dreft krijg je normaal gezien echt alles weg. Anders kan je ook azijn proberen? Als in - je handen wassen met zeep en azijn ipv zeep en water? Ik weet niet of het echt helpt, maar ik heb het eens ergens gehoord, haha. Daarna best wel wat water over je handen laten lopen en misschien nog eens met zeep doen, want anders ruiken je handen weer naar azijn, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Voor peper moet je je eigenlijk handschoenen gebruiken, maar anders werkt je handen afwassen met olie heel goed omdat die stof zich daaraan bind. En voor nare geurtjes moet je je handen aan roestvrijstaal vegen, je ziet vaak bij keuken winkels van die blokken zeep die gewoon metaal zijn eigenlijk, dit is dus voor nare geurtjes als knoflook.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Een hele goede voor de volgende keer: Palmolive keuken handzeep de neutraliseert de geurtjes echt super goed.


    The truth is out there.

    Die geur/stof van knoflook, pepers etc bestaan idd uit een soort olie of vet. Daarom krijg je de smaak ook niet weg met water, wat langs olie glijdt, maar wel met melk oid.

    Dus ja, een beetje body oil of lotion kan dus misschien beter helpen dan welke vorm van zeep dan ook.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.