Hoi schatties!
Het is al even geleden dat ik nog van me heb laten horen op het forum, geloof ik, (uitgesloten hier en daar een post) maar ik heb jullie hulp nodig. Het is in verband met studies.
Ik heb dit jaar arabistiek en islamkunde gestudeerd, maar dat is niet bijster goed verlopen. Gezien ik volgend jaar niet weer hetzelfde voor wil hebben, ben ik me beginnen afvragen welke vakken ik wel en welke vakken ik niet graag deed. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de religieuze, filosofische en geschiedenisvakken me enorm liggen, maar de taal- en literatuurvakken hoegenaamd niet. Opeens moest ik denken aan iets wat mijn godsdienstleerkracht in mijn laatste jaar tegen me zei: dat ze dacht dat theologie en religiewetenschappen wel bij me zou passen. Na lang nadenken, denk ik toch wel dat ze gelijk heeft.
Probleem? De enige Vlaamse universiteit waar je dat kunt doen, is Leuven. En ik woon ver van Leuven, heb al een kot in Gent waar ik enkel kan blijven indien ik in Gent studeer en alle (betaalbare) koten in Leuven zijn (uiteraard) al weg. Bovendien ken ik niemand in Leuven bij wie ik zou kunnen blijven (uitgezonderd een paar oude klasgenoten, maar die hebben ook geen extra slaapplaats op hun kot, uiteraard). Ik ben zeventien, dus een auto in plaats van een kot is onmogelijk en elke dag met de trein is realistisch gezien niet haalbaar.
Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet vangen, want het is echt een richting waarvan ik denk dat het wat voor mij is, maar praktisch gezien lijkt het me ... bijna onhaalbaar te realiseren. Heeft iemand ooit in dezelfde situatie gezeten? Iemand die ideeën heeft hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt voor het lezen! c:
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried