• De stelling van deze week luidt:
    Racen met dieren valt onder dierenmishandeling.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ligt echt geheel aan de omstandigheden waarin ze behandeld worden vind ik. Valt paardrijden hier bijvoorbeeld ook onder? Zolang de dieren goed behandeld worden zie ik niet wat er mis mee is. Maar dat is dus alleen bij licensed wedstrijden zo. Underground dierensport vind ik wel mishandeling.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ervanuitgaande dat het hier dus gaat om professionele wedstrijden, waarbij er geld verdient kan worden: zodra er geld verbonden is aan de prestatie van het dier (los van de vee-industrie), wordt bijna per definitie de waarde van het welzijn verminderd in het ogen van de eigenaren. Er zijn mensen in deze circuits die hun dieren heel goed behandelen, helaas is dat alleen niet de norm (in mijn ogen). Het racen vind ik echter niet dierenmishandeling, dan is apporteren met je hondje namelijk net zulke dierenmishandeling. De verzorging en het oog voor welzijn om het dier heen vind ik echter vaak nog veel te wensen overlaten.


    From these ashes, I will rise

    Als er niet goed voor het dier gezorgd wordt en het dier er duidelijk onder lijdt, dan vind ik het zeker wel een vorm van dierenmishandeling. Echter zijn er genoeg races waarbij er goed en respectvol met de dieren wordt omgegaan, dan is het in mijn ogen geen mishandeling.

    Het ligt echt aan de omstandigheden, naar mijn mening.


    26 - 02 - '16

    Dierenmishandeling is wanneer een dier mishandeld wordt. Als het tijdens het racen niet mishandeld wordt, zie ik helemaal geen probleem.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Baz schreef:
    Dierenmishandeling is wanneer een dier mishandeld wordt. Als het tijdens het racen niet mishandeld wordt, zie ik helemaal geen probleem.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Cantabile schreef:
    Ervanuitgaande dat het hier dus gaat om professionele wedstrijden, waarbij er geld verdient kan worden: zodra er geld verbonden is aan de prestatie van het dier (los van de vee-industrie), wordt bijna per definitie de waarde van het welzijn verminderd in het ogen van de eigenaren. Er zijn mensen in deze circuits die hun dieren heel goed behandelen, helaas is dat alleen niet de norm (in mijn ogen). Het racen vind ik echter niet dierenmishandeling, dan is apporteren met je hondje namelijk net zulke dierenmishandeling. De verzorging en het oog voor welzijn om het dier heen vind ik echter vaak nog veel te wensen overlaten.

    Mooi verwoord!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder