• En dat terwijl ik het niet geheel had verwacht. Ik ben samen met mijn medeleiding bezig voor ons estakamp van scouting. Dit jaar stopt iemand van ons en hebben we besloten een aantal dingen drastisch te willen gaan veranderen. Zo onder andere het estakamp. Ouders betaalde 35 euro voor een weekend kamp. Dit was met eten, drinken, slapen en een groot uitje waar we naar toe gaan. Op zich als je het omrekent 10 euro uitje, 10 euro eten en drinken en 10 euro slapen en 5 euro voor het vervoer valt het mee.

    Toch knaagde dit aan ons en dus zijn we bezig met een low budget kamp. Dezelfde concepten maar dan voor minstens 10 euro lager. Het uitje gaat gewoon door, al dan voor de helft van de prijs., de slaaplocatie hebben we vlak in de buurt voor de helft goedkoper. Toen bedacht ik voor de boodschappen om eens tijd in te steken voor te kijken waar het nou echt goedkoper is met onze boodschappen en daar kwam de Albert Heijn uit. Geen Aldi, Plus of Jumbo maar de AH. Voor mij handig, gezien ik ze moet halen en een AH aan de overkant heb.

    Toen kwam dus mijn plan om sponsoring te vragen, de kans dat het zou lukken was niet heel groot, maar met de naam scouting, kun je toch wel wat bereiken. Nu kreeg ik een mailtje terug dat een echte sponsoring niet geheel is wat ze mij als vaste klant kunnen aanbieden. Echter stelde ze voor om een kleine poster te maken, deze bij de flessenautomaat te hangen en dat we een maand lang dat mogen laten hangen. Alle bonnetjes die in de bak gedaan worden, is voor ons als korting op de boodschappen.

    Nu ben ik net gaan kijken en tot mijn verbazing is de mega bak tot de helft vol. Natuurlijk gaat het vaak om kleine bedragen, maar zoals wij op scouting altijd al aangeven, alle beetjes helpen! Wij willen dat alle kinderen mee op kamp kunnen, ongeacht hun financiële situatie.

    Dus ik ben zeer blij dat ze zo meegedacht hebben met mij en ik ben zeer benieuwd hoeveel wij ophalen in de maand November.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh, wat fijn! Dat is inderdaad een hele mooie oplossing! En wat leuk dat veel mensen mee willen helpen! Veel succes nog, en natuurlijk veel plezier op kamp!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Oooh dat is echt superchill! Ik moet zeggen, als ze dat deden in onze jumbo had ik er ook mijn bonnetje in gedumpt. Die €0,25 - €1,00 die ik soms korting krijg voor het inleveren van de flessen, vergeet ik vaak zelfs in te leveren bij de kassa. Hopelijk kan zo jullie kamp wat meer low-budget worden gemaakt!


    From these ashes, I will rise

    Ik vind statiegeld altijd een hele fijne manier van doneren voor een goed doel. Want statiegeld is voor heel veel mensen wel iets dat ze kunnen missen. Tenzij ik volle kratten bier inlever doneer ik dan ook altijd mijn statiegeld.

    Wat fijn dus dat jullie dat zo mochten doen, en dit is ook wel iets dat ik in mn achterhoofd ga houden voor onze scoutingvereniging. Wat wij ook vaak doen om geld in te zamelen zijn klussen, oud papier halen, verkeersregelen bij evenementen, garderobe bij de marathon, en dingen zoals dit. Klussen doen voor een zomerkamp is dan ook altijd een goede manier om snel een wat groter bedrag te verzamelen voor zomerkamp.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wat fijn! Hopelijk puilt die bak straks uit! (:

    Wat super leuk dat dat kon. Echt heel gaaf dat ze meedenken ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Ohhh dat is echt zo gaaf! Wat fijn dat mensen zo meedoen met het statiegeld doneren!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly