En dat terwijl ik het niet geheel had verwacht. Ik ben samen met mijn medeleiding bezig voor ons estakamp van scouting. Dit jaar stopt iemand van ons en hebben we besloten een aantal dingen drastisch te willen gaan veranderen. Zo onder andere het estakamp. Ouders betaalde 35 euro voor een weekend kamp. Dit was met eten, drinken, slapen en een groot uitje waar we naar toe gaan. Op zich als je het omrekent 10 euro uitje, 10 euro eten en drinken en 10 euro slapen en 5 euro voor het vervoer valt het mee.
Toch knaagde dit aan ons en dus zijn we bezig met een low budget kamp. Dezelfde concepten maar dan voor minstens 10 euro lager. Het uitje gaat gewoon door, al dan voor de helft van de prijs., de slaaplocatie hebben we vlak in de buurt voor de helft goedkoper. Toen bedacht ik voor de boodschappen om eens tijd in te steken voor te kijken waar het nou echt goedkoper is met onze boodschappen en daar kwam de Albert Heijn uit. Geen Aldi, Plus of Jumbo maar de AH. Voor mij handig, gezien ik ze moet halen en een AH aan de overkant heb.
Toen kwam dus mijn plan om sponsoring te vragen, de kans dat het zou lukken was niet heel groot, maar met de naam scouting, kun je toch wel wat bereiken. Nu kreeg ik een mailtje terug dat een echte sponsoring niet geheel is wat ze mij als vaste klant kunnen aanbieden. Echter stelde ze voor om een kleine poster te maken, deze bij de flessenautomaat te hangen en dat we een maand lang dat mogen laten hangen. Alle bonnetjes die in de bak gedaan worden, is voor ons als korting op de boodschappen.
Nu ben ik net gaan kijken en tot mijn verbazing is de mega bak tot de helft vol. Natuurlijk gaat het vaak om kleine bedragen, maar zoals wij op scouting altijd al aangeven, alle beetjes helpen! Wij willen dat alle kinderen mee op kamp kunnen, ongeacht hun financiële situatie.
Dus ik ben zeer blij dat ze zo meegedacht hebben met mij en ik ben zeer benieuwd hoeveel wij ophalen in de maand November.
Change is for weirdos ~ Niall Horan