Ik was gister (donderdag) dus jarig. Woensdagavond belde mijn vriend en ik en zei hij dat hij voor 'morgenavond' (dus: donderdagavond) met vrienden zou afspreken en weetikveel wat. Toen had ik al door dat hij mijn verjaardag was vergeten of niet helemaal doorhad welke dag het was.
Maar op donderdag zei hij helemaal niks over mijn verjaardag: compleet niets. Hij stuurde geen bericht waarin hij me feliciteerde, hij belde niet, hij deed helemaal niets en ik werd toch best wel boos.
Rond 11 uur 's avonds had hij nog steeds niets gezegd over mijn verjaardag maar begon wel te zeiken over hoe zwaar het op zijn werk was en blabla. Net na 12'en belde hij, maar daar had ik helemaal geen zin meer in en drukte hem weg (kinda kinderachtig, I know).
De volgende ochtend (vandaag) vroeg ik hem of hij wist welke dag het gister was en toen begon hij vet vrolijk "gefeliciteerd blabla", dus ik zei vet rude "dat was gister lul". Toen zei hij dat 'ie dat wist en blabla, wat ik niet helemaal geloofde aangezien hij gewoon die avond met vrienden aan het chillen was waardoor je mij niet kan wijsmaken dat hij het "wist".
Hij zei dat hij vanavond dus wat leuks met mij wilde doen en hij zei sorry en hij gaf toe (niet direct, natuurlijk, maar met veel woorden eromheen) dat hij mijn verjaardag was vergeten en vroeg wat voor cadeau ik wilde en dat we wat leuks zouden doen vanavond blabla. Daar had ik écht geen zin in: als je mijn verjaardag vergeet moet je niet aankomen met dat we een andere keer iets leuks gaan doen.
Kijk, als hij niet kón was ik een andere dag echt graag iets leuks gaan doen, maar als je het vergeet dan moet je bij mij niet op een andere dag aan komen kakken.
Ik ben hier echt gewoon boos over en ik hoef hem ook echt even gewoon niet meer te zien en ik begin gewoon te twijfelen aan de relatie. Na meer dan een jaar mag je hopen dat je vriend je verjaardag onthoud, maar nee hoor.
Stel ik me aan of...?
"One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh