• Q      WORKS      OUT !

    Ik hoop dat dit niet tegen de regels indruist.
    Hallo iedereen!
    Ik moet iets bekennen: Ik sport niet graag. There, I said it. Ik haat sporten. Ik doe echt aan zero sport in de week (behalve als je wandelen en sprinten voor de trein meetelt) en ik gebruik mijn fitbit eigenlijk gewoon als een goedkope variant van een smartwatch.
    Nou, daar wil ik wel stilletjes aan verandering in gaan maken! Maar, ik heb weinig motivatie en ik merk dat ik wel een groepsbeest ben. Alleen sport ik ook niet graag met andere mensen in het openbaar, dus sportschool of lessenreeksen is niet aan mij besteed. Ik moet echter wel dringend spierversterkende oefeningen doen omwille van gezondheidsredenen en eerlijk gezegd wil ik zelf wel graag wat muscle gainen om mijn lichaam wat meer te tonen en te shapen. Kortom: fitter worden en gezonder leven!

    Nu dacht ik: laat ik een topic aanmaken op Q! Let's make Q work out!
    Want ik heb echt een groep nodig om mij gemotiveerd te houden. Ik zou zelf namelijk graag willen starten met de nieuwe Blogilates kalender (Dat zijn Pilates oefeningen voor beginners), maar ik weet dat ik het alleen niet echt lang vol zal houden. Maar in groep ben ik wel gemotiveerd! Dus laten we elkaar motiveren om gezond te sporten!

    Dus of het nu pilates, kickboksen, dansen, start to run is, je excited bent over de nieuwe loopschoenen en sportkleren die je gekocht hebt, .... Noem maar op. Start samen initiatieven op, laten we samen sporten en elkaar motiveren!

    - Reageer hieronder of je meedoet en wat je zal gaan doen van sport
    - Deel eventueel je maanddoel als je dat wilt
    - Motiveer elkaar!
    - Hou je wel aan de regels. Zie hieronder.
    - Dit topic is bedoeld om samen fit te worden en gezond te leven, NIET om elkaar aan te sporen tot ongezonde dingen of afvallen. Hou hier rekening mee. (Seriously, die reacties meld ik per direct.)


    REGELS!

    -      Wees lief voor elkaar.
    -      Hou je aan de Q-huisregels: Vermeld geen gewicht (tenzij van het aantal kilo dat je bijv. kan tillen c;) en spoor elkaar niet aan tot ongezonde dingen!
    -      Post geen zaken die triggerend kunnen zijn voor anderen mbt eten en gewicht.
    -      Moedig elkaar aan.
    -      Kraak elkaar niet af.
    -      Advies geven mag, maar doe dit wel beleefd en nuttig.
    -      Frustraties delen mag, maar opnieuw: denk aan de huisregels!

    DEELNEMERS!

    Pixielisje - Lau
    - Beginner
    - Blogilates
    - Doel: gezonder leven, fitter worden, spierversterkende oefeningen

    Kisshoten - Filiz
    - Beginner
    - Touwtje springen, hometrainer/homefiets, wandelen en spier/buik oefeningen.
    - Doel: Afvallen, maar voornamelijk een gezonde levensstijl en conditie opbouwen.

    Soja - J.
    - Beginnen
    -
    - Doel: gezonden leven, fitter worden

    Cantabile - Suuz
    - Ervaren
    - Fitness, Yoga
    -
    IrishNialler - Yvonne
    - Ervaren
    - Yoga, fitness
    - Doel: Sterkere buikspieren, Slankere buik, Betere conditie

    Nesta - Mirte
    - Beginner
    - Fietsen & Fitness & Yoga
    - Fitter worden & Gezonder leven

    Frodo - Bes
    - Beginner
    - Zwemmen, wandelen
    - Gezonder zijn

    Deelnemer
    -
    -
    -
    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Ik hoop dat jullie meedoen en even gemotiveerd zijn om te sporten als ik!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2018 - 22:22 ]


    A to the Z

    I'm in! Probeer letterlijk al de hele zomervakantie om te sporten, heb sinds Februari al een abbonement bij Fit For Free(not so very free) maar ben denk ik vier keer geweest(Shame, shame) dus ik heb ook echt die motivatie nodig!

    Rowena (:
    ×Beginner
    ×Yoga - Fitness
    ×10kg afvallen en kracht krijgen om mijn eigen lichaamsgewicht te kunnen tillen

    [ bericht aangepast op 3 sep 2018 - 21:52 ]


    Little do you know

    Ondanks dat ik trouwens weinig doe aan fitness etc, kan ik wel een tip geven voor degene die een slankere/more toned buikje willen achieven; als je buikspieroefeningen gaat doen moet je uitademen op het moment voordat je de spieren gaat aanspannen. Op deze manier train je je spieren dus plat. Ga je trainen terwijl je de adem inhoudt ga je dus je buikspieren trainen in een bollere houding, waardoor je dus het plattere buik effect niet gaat krijgen
    (geleerd in de sportschool, toch nog ergens goed voor heheh)


    Little do you know

    Gister weer voor het eerst gesport in maanden! Het voelde goed en het was gelukkig niet al te erg gesteld met mijn conditie. 💪


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    @Nym: Yes you go! Goed gedaan!

    (Werk het topic later bij)

    Ik heb gisteren even een rustdag gehouden want de squats almost killed me hahahha
    En vandaag ga ik winkelen, dus telt shoppen als cardio? ;)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    @Nym: Yes you go! Goed gedaan!

    (Werk het topic later bij)

    Ik heb gisteren even een rustdag gehouden want de squats almost killed me hahahha
    En vandaag ga ik winkelen, dus telt shoppen als cardio? ;)

    Tenzij je buiten adem bent nadertijd niet, sawry :p
    Telt wel als beweging en dus vetverbranding tho

    Ik heb vandaag weer gesport en kan op hoog tempo nu mijn gewichten hoger gaan doen, wat superchill is. Squats vandaag zonder veel moeite met 16 kg gedaan, biceps op 7 kg per arm en triceps moet ik volgende keer echt met 10 kg gaan doen i.p.v. de 9 kg die ik nu gebruikte. Lichaam heeft blijkbaar besloten dat het de energie wel kan missen om te groeien ^^


    From these ashes, I will rise

    Yes hallo mag ik nog meedoen? c:

    Madelon | Infires
    ⤜ Ervaren
    ⤜ Krav Maga, Yoga en Blogilates (?) (Kijken hoe dat uitpakt lol)
    ⤜ Gezonder leven en daardoor afvallen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2018 - 13:14 ]


    What’s tasty in Busan?

    Ik ben ondertussen iedere week 2x gaan zwemmen! Ook iedere keer 100 meter verder van de vorige keer. Nog steeds geen verschil tho (zelfs bijgekomen, like whut)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien