Want ik ben weer hardcore aan het lezen geslagen^^ Ik lees heel graag in het YA genre (vooral fantasy en sci-fi), maar ik sta eigenlijk wel open voor alles (van Stephen King tot Thomése ). Dus, hebben jullie nog aanraders?
(Poëziebundels zijn ook heel erg welkom!)
De eisen:
- geen extreem dikke boeken (ik spreek over 500 max, liefst zelfs niet meer dan 400)
- liever geen series (maar als je hem echt goed vindt, wil ik het eerste boek wel een kans geven en dan zien we wel)
- liefst boeken met een Nederlandse vertaling, of waarvan het Engels niet te hoogstaand is (Carry On van Rainbow Rowell heb ik helemaal in het Engels gelezen en dat was geen probleem, dus iets op dat niveau zou tof zijn) (dit geldt niet voor poëzie, dat lees ik enkel in het Engels, lol)
- liefst geen boeken die heel veel focussen op beschrijving, dat vind ik saai :')
- ietwat origineel (ik raak heel erg gefrustreerd van al die cliché boeken die vol zitten met liefdesdriehoeken en elkaar gewoon na-apen met hun 'sterke vrouwelijke personages' ugh)
- ik ben niet heel erg into high fantasy of dingen met goden, maar je mag je aanraders wel dumpen, want wie weet is het de uitzondering op mijn regel of zo
En om jullie een idee te geven van wat ik tof vind:
Laatste boek waarvan ik écht heb genoten:
Carry On van Rainbow Rowell
Laatste boek dat ik écht haatte:
De glazen troon van Sarah J. Maas (Sorry, ik kon de MC echt niet uitstaan en de liefdesdriehoek was shit)
Oh ja, als iemand nog aanraders heeft op vlak van graphic novels: tell me (want ik houd van graphic novels). Laatste graphic novel die ik heb gelezen (en van genoten, maar ik heb eig nog geen graphic novel gelezen waarvan ik niet genoten heb lol ): My Friend Dahmer
Also, zijn er nog mensen die ik toe kan voegen op goodreads? Had een eeuw geleden een account aangemaakt, maar ben er nu eigenlijk pas mee bezig, maar ik heb dus 0 vrienden :') Mijn accountje
[ bericht aangepast op 18 aug 2018 - 17:07 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.