omg keep the cactus alive!
Op moment heb ik een spinnenplant stek, een uitgebloeide Medinilla, een rozemarijnstek, tijmstekken, twee orchideeën (Vuylstekaera/Cambria en een Dendrobium), twee clivia's , Chinees lantaarntje, een cactus en twee pannenkoekplantjes. Ik heb zaad geplukt van de bieslook en petunia.
In de tuin heb ik mijn drie baby's staan: tomatenplanten die volop groeien en bloeien (maar waarvan ik eentje weer fatsoenlijk moet op binden :')).
Ik heb me gisteren aan een voor mij riskant avontuur gewaagd: ik heb mijn orchidee (waarschijnlijk Vuylstekaera of een Cambria) verpot. Hij is een paar jaar oud en heeft inmiddels 7 pseudobulben. Waarvan 1 bloeistengels begint aan te maken. Misschien dom dat ik hem juist nu verpot, maar het wortelgestel ziet er echt slecht uit.
Ik heb hem dus of vermoord, of zijn leven gered. De grond waar hij in zat was echt te oud en hij zat onder de dode wortels. En er zaten slakken op >.>
Dus ik heb de slechte wortels verwijderd, hem afgespoeld, ondergespoten met peroxide en hem verpot. Ik heb ook een pseudobulb verwijderd omdat daar zowat alleen maar dode wortels aan zaten, maar ik vraag me nog steeds af of dat wel zo handig was.
Eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden over die orchideeënpotgrond omdat er naar mijn mening weinig boomschors in zit maar ik waag het er maar op.
Ik zal foto's toevoegen!
EDITED:
Mijn tomatenplanten.
De orchidee die ik heb verpot, toen hij nog bloeide (2017)
Mijn nieuwe potjes! Links op de grond dezelfde orchidee (voor het verpotten) en rechts op die standaard de clivia
[ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 15:51 ]
No growth of the heart is ever a waste