• Oke, ik vind het best wel schaamtelijk dat ik hier advies over wil vragen maar ik zit even in een lastig parket en ik weet niet goed wat ik er mee moet doen.

    Ik heb een hele goede vriend (im talking really good friend, like 8 jaar al bevriend en nooit ruzie gehad, we kunnen supergoed praten met elkaar en praten echt elke dag. Hij weet echt alles over mij en we gaan binnekort samen naar Berlijn zelfs. Hij weet dat ik niet graag veel sociale dingen doe en dat ik opdringerige mensen niet kan uitstaan wanneer ik iets niet wil doen)
    Nu, die jongen is wel een fervente gamer en hij speelt ook via discord en steam, vaak met voicechat. Hij weet dat ik dota nooit zou willen spelen bijv. Maar hij speelt heel vaak met vrienden een spel genaamd Civilization, dat iets is met geschiedenis en volkeren enzo. Hij weet natuurlijk dat ik een groot history nerd ben en hij denkt dat ik dat spel echt helemaal geweldig zal vinden.
    Ik ben echt geen gamer. Het enige spel dat ik leuk vind is de sims, dat ik niet eens kan spelen zonder cheatcodes, en mario, dat ik altijd gillend speel en ook echt max een uur of zo voor ik het niet meer leuk vind en saai.
    Nu probeert hij mij al meer dan een jaar te overtuigen om civ te spelen en zo. Eerst had ik geen goeie laptop, hetgeen hij begreep, maar nu ik een gamerlaptop heb omwille van ex-schoolrelated stuff heb ik geen excuus. Ik heb hem wel al een aantal keren uitgelegd dat ik niet echt een gamer ben en al letterlijk gezegd dat ik mij liever bezig hou met tekenen bijv. Maar ja. Hij vroeg het dus weer en terwijl ik al een beetje eromheen aan het praten was, zei hij dat hij dat spel al gekocht heeft en dat ik er niet onderuit kan.
    Gelukkig is het maar acht euro geweest, zei hij, dus dat is alsof hij mij een mojito trakteert of zo. Dus in principe hoef ik mij daar niet enorm over schuldig te voelen. Ik dacht, goed ik geef hem wel zijn zin gewoon dan en ik installeerde het spel en heb een ronde met hem gespeeld.
    Nu, dat spel is echt zo not my shit. Ik vind het echt onbegrijpelijk, lang en saai. Ik heb drie uur met hem gespeeld en we zaten nog niet eens heel ver. En ik heb echt vaak op ‘niets doen’ geklikt zodat het miss sneller zou gaan en ik gewoon zou verliezen hahahhahaha :’)
    Ik geef ook wel subtiel aan dat ik het een beetje too much vind en dat ik niet weet of ik het wel leuk vind.
    Ik heb hem ook gezegd dat ik discord niet kan en wil installeren want ik haat groepchat, maar hij probeert mij echt te blijven overtuigen genre ‘straks installeer je dan discord he dan spelen we samen met die en die persoon’
    Nu heb ik heb kunnen overtuigen van even een break te nemen en zei hij we spelen vanavond nog eens een spel en dan met de anderen. En ik zei, ik wil wel nog eens spelen maar dan wel morgen of zo want het is echt teveel, mijn hersenen kunnen het even niet handelen
    En hij zei: we zien wel
    Like
    Whatya mean we zien wel ???? :s
    Verder zou ik het ook wel nog redelijk goed gespeeld hebben maar idk of hij dat zegt om mij gewoon spelende te houden haha
    Goed, ik ga dus denk ik swso wel nog eens een tweede spelletje met hen spelen denk ik. Maar dan wil kk dat gewoon morgen doen en niet vanavond zoals hij steeds zegt.
    Ik weet eigenlijk echt niet goed wat ik moet doen. Ik geef genoeg subtiel aan dat ik echt niet wild loop van dat spel maar dat wimpelt hij steeds af. Verder weet ik echt niet goed hoe ik dat moet aanbrengen en zeggem dat ik dat spel eigenlijk echt echt niet leuk vind en daar mijn tijd niet mee wil spenderen. ;( ik weet echt niet hoe ik het moet zeggen omdat hij ook gewoon zo een goede vriend is. We gaan samen naar Berlijn. We hebben nog nooit ruzie gehad. Ik wil ook hier geen ruzie om krijgen moest hij dat niet begrijpen of zo. ;/

    Hoe breng ik dat aan?


    A to the Z

    Ik vind het stiekem wel schattig dat je je om zo'n klein dingetje zorgen maakt, toont wel dat je om hem geeft.
    Ik zou er geen doekjes om winden en gewoon zeggen dat het niet meteen jouw ding is. Om het iets zachter te maken kun je wel zeggen dat je morgen nog eens wil spelen, maar (zoals je al hebt gezegd) het vandaag gewoon te veel is, omdat je nog nooit zoveel hebt gegamed. Jullie zijn als ik het zo lees echt goede vrienden, dus hij zal het wel begrijpen. Hij gaat misschien wat teleurgesteld zijn, maar ik denk niet dat hierdoor een enorme ruzie zal ontstaan. Je kunt desnoods ook zeggen dat je een ander spelletje wat hij graag speelt wel eens een kans wil geven of zo :')

    [ bericht aangepast op 30 juli 2018 - 18:12 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik weet niet of ik dan zo'n botte boer ben of niet, maar ik zou gewoon recht voor de raap zeggen dat ik er geen zin in heb / niet game. Zeker omdat je al een paar uur gespeeld hebt. Je hebt het op z'n minst geprobeerd.
    Ik zou er gewoon niet te veel omheen draaien of het subtiel proberen aan te kaarten, want dan blijft hij langer in de waan dat je het nog een kans gaat geven.

    @Dazai: aww bedankt haha xD Dat heb ik nu inderdaad gezegd en hij lijkt dat wel chill te vinden volgens mij dus hopelijk lukt dat voor even haha. Ik weet gewoon dat hij het heel leuk zou vinden als ik met hem meegame en ik vind het niet leuk om hem teleur te stellen of zo :(

    @Laura: haha neem dat ben je niet xD ik zou bij andere mensen het ook echt gewoon zo zeggen. Ik weet eig niet waarom ik dat bij hem niet gewoon doe. Beetje angst om hem te kwetsen of zo haha.


    A to the Z

    Meerminman en morsel jongen gaan ervoor!

    filosofie schreef:
    Meerminman en morsel jongen gaan ervoor!


    Is het eigenlijk nodig om dit topic te bumpen met een opmerking die niets bijdraagt?


    A to the Z