• Hoi!

    Ik schrijf een fanfic en een van de personages heeft OCD. Nu komt het in de serie niet zo héél erg naar voren, maar ik wil het wel bij het uitpluizen van het karakter verwerken. Zijn hier toevallig mensen die het hebben of die mensen kennen die het hebben die er wat over zouden kunnen vertellen, hoe dit zich bijvoorbeeld dagelijks uit?

    Ik heb wel online informatie gezocht, maar ik vind het lastig om het ook echt in het verhaal te werken omdat het best wel algemene informatie is met niet zo heel veel voorbeelden van dwangmatige handelingen.

    Mocht je er niet openbaar over willen praten, maar me wel willen helpen dan kun je natuurlijk altijd een PB sturen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Een van mijn beste vrienden heeft het en het uit zich bij hem heel erg in de vorm van routine. Bijvoorbeeld als hij weg gaat controleert hij van boven naar beneden het hele huis of alles wel dicht zit en uit is en als iets zijn routine onderbreekt begint hij weer helemaal opnieuw. Als hij al een kruimeltje laat vallen komt hij ook met mop en emmer aan om het schoon te maken en merk dat hij het zelf vooral heel lastig vind. Hij kan ook niet echt iets vies laten staan ofzo.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik weet er zelf niet heel veel van, maar ik heb wel een boek gelezen met een personage dat OCD heeft en het is heel leerzaam. Zeker en van mijn favoriete boeken ooit en ik zou het je zeker willen aanraden. Het heet 'Am I Normal Yet?' van Holly Bourne. Aza van Turtles All The Way Down (John Green) heeft ook OCD, maar daar komt het naar mijn mening iets minder naar voren?


    look at the stars, look how they shine for you;