• Hey iedereen,

    Zoals sommigen misschien wel weten speel ik drum in een Schotse Pipe Band. Nu is er mij gevraagd om tegen 4 augustus een quiz in elkaar te steken. Ik heb ondertussen al heel wat vragen met verschillende rondes. Maar de quiz moet 2u30 duren ongeveer dus is mij gevraagd om zeker ook enkele doe-opdrachten er in te steken.

    Ik heb vorig jaar ook zo'n topic aangemaakt omdat ik op zoek was naar leuke thema's. Maar nu ben ik dus op zoek naar doe-opdrachten.
    Let wel op: het zijn allemaal volwassen mensen en we zijn vrij beperkt in ruimte. Ook mag het niet al te vuil worden want we hebben allemaal goede kleren aan.
    Momenteel heb ik al 1 echte doe-opdracht.

    Ik heb van elke groep 1 persoon nodig die een panty over het hoofd moet trekken. In deze panty zit in de voet een tennisbal en met die tennisbal moeten ze flessen water omgooien. Ze mogen enkel hun hoofd en die panty met tennisbal gebruiken. Wie handen of voeten gebruikt krijgt straftijd van 10 seconden. Wie het eerste alles omver heeft geworpen, wint.

    Ook ben ik van plan om op elke tafel een potje met M&M' s te zetten. In dit potje zitten dan een aantal dat op voorhand geteld is. Op het einde van de Quiz ga ik vragen hoeveel M&M's er in dat potje zaten. Maar aangezien iedereen er van eet, is dit erg moeilijk. De groep die er het dichtst bijzit, wint 5 extra punten.

    Ook was ik aan het denken om een vaas te vullen met dopjes van flessen. Elke groep mag gokken hoeveel dopjes er in baas zitten. De groep die er het dichtst bij zit, krijgt ook extra punten.
    Alleen ben ik van deze opdracht niet zeker omdat dit erg hard lijkt op de opdracht van de M&M's.

    Ik ben in ieder gegeval nog dringend opzoek naar doe-opdrachten. Dus als er mensen zijn die misschien nog iets leuks weten, dan hoor ik het graag! (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Misschien ballengooien/bowlen?
    Een potje poortbal kan misschien ook, maar misschien is dat weer te sporterig?
    Potjes memorie doen het ook vaak goed bij volwassenen.
    En puzzles kunnen ook nog (:

    Toen mijn broer een pubquiz had gemaakt had hij er trouwens een hele leuke categorie in; heel erg ingezoomde foto's van dagelijkse voorwerpen zoals een sleutel of een fietsband, dat kan je ook nog doen. Dat is alleen niet echt een doe opdracht denk ik...

    [ bericht aangepast op 12 juli 2018 - 8:16 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Bij de pubquiz in mijn dorp zit altijd een foto ronde, zo hadden wij bijvoorbeeld een keer 'bekende Groningers' en dan een half gezicht bijvoorbeeld. Tijdens Oud en Nieuw hadden wij foto's van huizen hier van ons dorp. Verder hadden we een keer enkele gebouwen van over de wereld, zoals de Notre Dame en dan moest je de naam van het gebouw en stad waarin het gebouw stond neerschrijven.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Hotwing schreef:
    Bij de pubquiz in mijn dorp zit altijd een foto ronde, zo hadden wij bijvoorbeeld een keer 'bekende Groningers' en dan een half gezicht bijvoorbeeld. Tijdens Oud en Nieuw hadden wij foto's van huizen hier van ons dorp. Verder hadden we een keer enkele gebouwen van over de wereld, zoals de Notre Dame en dan moest je de naam van het gebouw en stad waarin het gebouw stond neerschrijven.

    Ik heb al 3 foto rondes. Dus 4 gaat wat veel worden vrees ik.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.