• Ik denk dat de titel wel redelijk voor zich spreekt. ☕☕☕



    Meestal drink ik hem gewoon met een beetje suiker en halfvolle koeienmelk, maar ik heb gehoord dat amandelmelk ook heel lekker is dus ga ik dat proberen als onze huidige melk op is.



    Also: Ijskoffie is lekker, maar ik heb het nog nooit zelf proberen te maken eigenlijk hmmm deze zomer maar eens uittesten!



    (Ja ik ben een koffie aan het drinken terwijl ik dit topic maak)





    #maakhetforumlevendiger


    The soul needs autumn.

    Zo zwart als mijn ziel :Y)
    Maar ik vind cappuccino met sojamelk ook heel lekker. :3


    Caution first, always.

    Hangt er heel erg vanaf! De ene dag heb ik zin in zwarte koffie, de andere in koffie met melk. Maar vaak als ik op een onbekende plek ben, kies ik altijd voor cappuccino zodat ik altijd safe zit hahaha


    And then we'll see it.

    Frappuccino. :Y)


    Gewone koffie met suiker en melk(poeder), maar een (lactosevrije) flat white drink ik zonder suiker, haha.

    Voor de rest ligt het aan de smaak van de koffie wat en hoeveel ik erin doe. Vooral in de ochtend hoef ik geen zoete dranken bijvoorbeeld, maar in de middag gaat een mierzoete ijskoffie wel naar binnen :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Vrijwel altijd zwarte filterkoffie. Soms met een mini beetje melk. Als ik weg ben bestel ik regelmatig latte machiato tho.


    The truth is out there.

    Weet iemand eigenlijk hoe je een lekkere ijskoffie kan maken?

    Zijn hier deca drinkers? Zelf drink ik meestal maar 1 tas koffie per dag en dan heb ik ook echt wel nood aan de cafeïne die erin zit haha

    frappuchino en latte toestanden heb ik eigenlijk nog nooit gedronken :p

    cappuchino is idd hemels, maar dan moet het wel een goede zijn (met slagroom!)

    [ bericht aangepast op 9 juni 2018 - 10:40 ]


    The soul needs autumn.

    Dat ligt aan het moment van de dag? Like, als ik 's ochtends of 's avonds thuis koffie drink wil ik hem zo sterk en zwart mogelijk, als ik 's middags met iemand ergens koffie ga drinken, drink ik graag cappuccino en als ik toetsweek oid heb drink ik het zwart door een infuus (ha)

    Amandelmelk heb ik nog nooit geprobeerd, maar klinkt wel goed!


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik ben nog niet echt in contact gekomen met koffie. Ik heb 2 keer een bekertje oploskoffie op en ik denk dat ik het wel kan waarderen. Met suiker en melk zal het waarschijnlijk sws lekkerder zijn voor de beginnende koffiedrinker.

    (mijn ouders drinken geen koffie, vandaar dat ik het bijna nooit op heb)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Grace schreef:
    Zijn hier deca drinkers? Zelf drink ik meestal maar 1 tas koffie per dag en dan heb ik ook echt wel nood aan de cafeïne die erin zit haha

    Ik heb het wel eens gehad! Je proeft het niet maar merkt wel dat er geen cafeïne in zit. Normaal krijg ik altijd zo'n warm gevoel als ik koffie drink, maar dat heb ik met decaf niet haha


    And then we'll see it.

    Is het bij jullie ook zo erg als je een keertje je daily koffie doses overslaat (bij mij min. twee koppen) dat je dan koppijn krijgt tot je moffie gaat drinken?


    The truth is out there.

    Niet. :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Einzelganger schreef:
    Is het bij jullie ook zo erg als je een keertje je daily koffie doses overslaat (bij mij min. twee koppen) dat je dan koppijn krijgt tot je moffie gaat drinken?


    Haha nee, niet zo extreem toch niet. Met periodes drink ik elke dag 1 tas koffie en soms (vooral naar de zomer toe) drink ik soms dagen geen koffie. Ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld al een week of twee elke dag 1 tas koffie drink, ik het moeilijk begin te vinden om zonder die ene tas te kunnen.

    Nu ik dit zo lees is dat best erg omg dit betekent basically dat ik verslaafd ben aan die ene tas koffie


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Haha nee, niet zo extreem toch niet. Met periodes drink ik elke dag 1 tas koffie en soms (vooral naar de zomer toe) drink ik soms dagen geen koffie. Ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld al een week of twee elke dag 1 tas koffie drink, ik het moeilijk begin te vinden om zonder die ene tas te kunnen.

    Nu ik dit zo lees is dat best erg omg dit betekent basically dat ik verslaafd ben aan die ene tas koffie



    Hahahah ja verslaving is hoog. Sommige dagen drink ik ook wel 6/7 koppen koffie.


    The truth is out there.

    Grace schreef:
    Weet iemand eigenlijk hoe je een lekkere ijskoffie kan maken?

    Zijn hier deca drinkers? Zelf drink ik meestal maar 1 tas koffie per dag en dan heb ik ook echt wel nood aan de cafeïne die erin zit haha

    frappuchino en latte toestanden heb ik eigenlijk nog nooit gedronken :p

    cappuchino is idd hemels, maar dan moet het wel een goede zijn (met slagroom!)


    Ligt eraan wat voor ijskoffie je wilt, haha. Voor een simpele frappé:
    Sterke espresso zetten en die laten afkoelen, dan samen met melk en (veel) ijsklonten in de blender doen en iets van suiker toevoegen naar smaak. Ik gebruik liever koffiesiropen of ahornsiroop aangezien normale suiker in koude vloeistof niet goed oplost.

    Als je fancy wilt doen en lekkerdere (romige) ijskoffie wilt, kun je ook vanilleijs erin doen ipv ijsklontjes.

    Wat je ook nog kunt doen als je minder van de latte-achtige koffie bent, is gewoon zo'n cold brew maken (of koffie zetten en even in de koelkast laten staan) met wat ijsklontjes erin en wat gecondenseerde melk oid als zoetmaker erin. Ook lekker :Y)

    Exacte verhoudingen moet je een beetje zelf uitzoeken door tussendoor te proeven, die vergeet ik namelijk zelf ook altijd lol.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Zwart met suiker


    26 - 02 - '16