• WEERWOLF SHIZZLE

    -      Liesje, toch niet nog een?
    -      Ja, zeker wel.



    SETTING

    New York City is een ware wereldstad. Met zo'n acht miljoen inwoners mag het dan ook niet verbazen dat een van de grootste roedels ter wereld er zijn thuis van heeft gemaakt. En waar weerwolven zijn, zijn jagers.
          Na enkele eeuwen van vreedzame balans in de stad, lijken de problemen zich op te stapelen. Door een of ander stom ongeval komt de leider van de jagergemeenschap plots te overlijden. Opvolgingskwesties brengen het systeem in de war, en wanneer de alfa van de roedel enkele dagen erna een duel tegen een jonge en onervaren buitenstaander verliest, is het hek helemaal van de dam. De jarenlange hiërarchie wordt op zijn kop gezet en oude relaties hebben plots een heel nieuwe impact op de structuur. Of de vrede nu nog zo verzekerd is, is nog maar de vraag.


    BEGINSITUATIE

    Twee dagen na de crematie van de leider van de jagers, wordt de oude alfa begraven. Om de gedachten te verzetten en de sfeer wat luchtiger te maken, gaan velen nadien naar het minifestival F&M in Central Park, Manhattan. Met een klein, maar gezellig podium, sfeervolle muziek en toffe kraampjes moet dat lukken, toch?
    INFORMATIE
    WEERWOLVEN
    GEMEENSCHAP
    ▪      De meeste weerwolven leven in een roedel. Deze roedels zijn erg gesloten naar de buitenwereld toe, waardoor jagers (en vampiers) eigenlijk maar heel weinig weten over de structuur en de werking van zo'n roedel. Binnen de roedel is een bepaalde hiërarchie:

          α      De alfa is de leider van de roedel. Elke roedel heeft er eentje. Je kan een alfa worden door een stemming of een erfenis, afhankelijk van de tradities van de roedel. De alfa is meestal de sterkste en/of slimste weerwolf van de roedel, met goede leiderscapaciteiten. Uiteraard zijn er uitzonderingen.

    =>      Een alfa kan ook uitgedaagd worden tot een duel, wat regelmatig gebeurt ivm territoriumuitbreidingen. Zo'n duel gaat tot de overgave of de dood. Bij een overgave moet de verliezer de roedel en het territorium verlaten. Andere roedelleden mogen tijdens het duel niet ingrijpen, er mag geen gebruik gemaakt worden van wapens en men mag een overgave niet faken. Wanneer dit wel gebeurt, mag de roedel wel ingrijpen, waardoor een groot en bloederig gevecht meestal volgt. De winnaar wordt dan alfa van beide roedels.

          β      De bèta is de rechterhand van de alfa en staat op de tweede plaats. Ook hier is er eentje van in elke roedel en enkel de alfa kan beslissen wie bèta wordt. Ook deze weerwolf is één van de sterksten/slimsten, maar is meestal niet zo dominant als de alfa. Als het moet, neemt hij/zij wel het leiderschap tijdelijk over wanneer de alfa hier niet tot in staat is. Wanneer er een andere alfa aan de macht komt, wisselt de bèta meestal ook, gezien de band tussen die twee erg sterk moet zijn.

          γ      De gamma's zijn geen onderdeel van kleinere roedels, maar staan op een gedeelde derde trap in de grotere. Zij zijn ervaren weerwolven die de roedel en haar tradities door en door kennen. Ze dienen dan ook als rechtbank van de roedel en worden meestal via stemming gekozen. In sommige roedels is het traditie om de rang erfelijk door te geven. Heel af en toe zijn er ook roedels waarbij enkel de alfa dit kan beslissen.

          Δ      Ook de delta's komen enkel bij grotere roedels voor. Ze staan op gelijke voet met de gamma's. Zij zijn, naast de alfa en de bèta, de sterkste weerwolven in de roedel en staan in voor de veiligheid. Ze staan in de frontlinie bij gevechten en bewaken het territorium. Ze zijn meestal het trouwste aan de alfa, hoewel uitzonderingen natuurlijk bestaan. In de meeste roedels kiest de alfa de delta's uit en bij velen is het traditie om dit ook via duels te laten verlopen. Deze zijn heel wat onschuldiger dan een alfaduel en dan ook enkel bedoeld om te zien wie de sterksten zijn.

          κ      De kappa's zijn eigenlijk gewoonweg de weerwolven zonder speciale functie. Zij zijn de grootste groep en zullen wel meevechten wanneer het moet, maar dit gebeurt zelden. Ook menselijke familieleden worden in veel roedels kappa's genoemd. Dit is ook de groep die stemt.

          Ω      Rond de oméga's zijn er veel misverstanden. In veel roedels kan je ze onderverdelen in twee soorten: je hebt de zwakkeren, de weerwolven die simpelweg meer bescherming nodig hebben door een handicap, ziekte of andere reden. Zij staan op gelijke voet met de kappa's, hoewel in sommige roedels dit niet wordt gerespecteerd. De tweede groep zijn nieuwelingen: weerwolven die nog niet lang bij de roedel horen. Zij staan nog net iets onder de kappa's, maar kunnen uiteindelijk wel uit hun rang groeien. In veel roedels bestaat deze functie niet of enkel in geval van.

    ▪      Naast de roedels, heb je ook nog rogues. Dit zijn weerwolven zonder roedel of kleine familie. Meestal zijn ze gevaarlijk en onvoorspelbaar, waardoor ze vaak gedood of verjaagd worden.[/


    VERANDERING
    ▪      Weerwolven veranderen altijd tijdens de nacht van de volle maan. Er zijn geen uitzonderingen op, hoewel sommigen het langer in hun mensvorm kunnen uithouden dan anderen. In New York is dit tegen een uur of acht, negen, afhankelijk van het seizoen. Weer naar mens veranderen gaat tegen 6, 7 uur 's ochtends.

    ▪      Behalve bij volle maan, hebben weerwolven volledig de controle over wanneer en hoe vaak ze veranderen. Hoe minder ze het doen, hoe trager en pijnlijker de verandering is, maar verder heeft het geen impact op hun zijn. Een jonge, onervaren weerwolf doet zo'n 5 à 10 minuten over de verandering. De snelste verandering, maar er zijn maar enkele weerwolven die dit kunnen, gebeurt in zo'n 3 à 5 seconden en is bijna niet te volgen. De gemiddelde verandering duurt ergens tussen de 20 en 60 seconden. De kleren veranderen niet mee, en scheuren dus. Een wolf die weer een mens wordt, is meestal dan ook naakt.

    ▪      80% van de weerwolven verandert op hun 15de, en 99,8% tussen hun 13de en 16de. De overige 0,2% verandert vroeger of later, met minder dan 0,01% voor hun elfde. De eerste keer gebeurt tijdens de volle maan en wordt ingeleid met enkele dagen ziek zijn en koorts maken. Voor de verandering, is een weerwolfkind gewoon menselijk met geen problemen bij zilver. Ze worden ook niet als weerwolven herkend.

    ▪      De wolfvorm is een combinatie van mens en wolf, al heeft de wolf sterk de overhand. De ruggengraat is iets rechter dan de normale wolf, maar wel gebouwd om voornamelijk op vier poten te lopen. Dit geldt ook voor de schouders en achterpoten, maar weerwolven kunnen wel rechtop staan en 'stappen'. Hun voorpoten zijn voornamelijk dierlijk, maar hebben wel iets weg van mensenhanden.
          Verder hebben ze een erg dikke en ruige vacht, op hun buik na. Hun ondervacht is wel best fluffy, moest je ooit een weerwolf willen scheren. Ze hebben afschrikwekkende tanden en klauwen, duh, en zijn wel wat groter dan een normale mens. Een kappa-wolf, ongeacht het geslacht, komt tot aan de schouders van een volwassen man, en steekt er op twee poten wel wat bovenuit. Delta's, bèta's en alfa's zijn gewoonlijk nog iets groter.

    ▪      Wonden en littekens komen in beide vormen terug. (Je kan dus niet plots een poot bijgroeien als je je hand kwijt bent. Sorry.) Uiteraard is het niet in beide vormen altijd even zichtbaar (vacht en zo...).

    ▪      De wolf is geen apart wezen binnenin de mens. Een weerwolf heeft dus maar één bewustzijn. Tijdens het wolf zijn denkt een weerwolf overwegend menselijk, maar de instincten zijn wel sterker aanwezig. (fight or flight, agressie bij dreiging, territoriaal...)

    ▪      Weerwolven herkennen elkaar instinctief. Ze 'weten' het gewoon van elkaar. De rang kan je echter niet zeker weten, maar wel inschatten. In wolfvorm communiceren ze ook instinctief met elkaar. Een levensverhaal vertellen zal niet lukken, maar samenwerken wel.


    ZWAKTES
    ▪      Zilver is erg schadelijk voor weerwolven. Ze veroorzaken brandwonden bij aanraking (zoals heet metaal) en zilveren wapens zijn al snel dodelijk. Zolang er geen fysiek contact is, is er geen probleem. Wanneer er zilver in het lichaam zit, echter wel. Het belemmert de verandering, in welke vorm de weerwolf ook is, en is extreem pijnlijk. Het vreet zich een weg doorheen het lichaam, wanneer het niet verwijderd wordt.
          Wanneer er zilver in het bloed zit, verspreidt het zich en lijdt de weerwolf ontzettend veel pijn. Door de vermenging met het bloed brandt het zich minder makkelijk een weg doorheen alles, maar bij genoeg zilver zal dit wel gebeuren. Het is moeilijk, maar mogelijk om dit te overleven, maar door een chemisch effect krijgen de aders een zilvere kleur. Het zilver zal wel afgebroken worden en verwijderd worden, dus daarna heeft de weerwolf er weinig last van, maar je kan het wel blijven zien. Andere wonden genezen zeker ook, maar traag en moeilijk, met een grote kans op complicaties.

    ▪      Gewone wapens zijn zeker effectief bij weerwolven, hoewel ze in wolfvorm beter beschermd zijn door hun vacht en spiermassa. Nu, een kogel in het hart of een ander vitaal orgaan kan zeker dodelijk zijn.


    STERKTES
    ▪      Als mens zijn de meeste wolven best sterk, snel en hebben ze een degelijk uithoudingsvermogen. Echt extreem is het echter niet, dus erg veel opvallen doen ze niet. Hun zintuigen werken misschien een beetje beter als bij de gemiddelde mens, maar ze kunnen niet van meter af ruiken wat je middagmaal was.

    ▪      Als wolf zijn ze echter wel ontzettend sterk en snel, bovennatuurlijk zelfs. Hun uithoudingsvermogen is ook fenomenaal en hun zintuigen kunnen er ook wat van. Hun gehoor en reukvermogen gaat speurhonden te boven. Hun zicht is menselijk, al zien ze in het donker wel wat beter.

    ▪      Ze genezen tamelijk snel, zeker in wolfvorm en worden ook minder gemakkelijk ziek. Zilver is hier uiteraard een uitzondering op.


    VOORTPLANTING
    ▪      Mensen - geen jagers - kunnen na een beet van een weerwolf veranderen. Dit is echter anders dan een geboren weerwolf, aangezien dit een soort infectie is. De gebeten weerwolf zou je kunnen vergelijken met een wolf met hondsdolheid: hij wordt ziek, uiteindelijk krankzinnig, en is daarom erg gevaarlijk. Mensen bijten is dan ook ten strengste verboden. Daarbij kan een gebeten weerwolf het gen niet doorgeven. Omdat gebeten weerwolf uiteindelijk altijd wel gedood worden door roedels of jagers, is het niet geweten of het weerwolf worden uiteindelijk dodelijk is of niet.

    ▪      Normale weerwolven worden zo geboren. Het gen is dominant, wat betekent dat één van de ouders van een weerwolf, dat sowieso ook is. Het kan gebeuren dat uit twee weerwolven een normaal kind geboren wordt, als de lijn niet 'puur' is. Anyways, vraag gewoon of het kan of niet. Of vraag het niet en dan slik ik mijn OCD wel in ;D

    NEW YORK CITY
    STADSINDELING
    ▪      New York bestaat uit vijf stadsdelen. Je kan hier een kleine kaart met de indeling terugvinden. Het is een heel grote stad, met zo'n 8,5 miljoen inwoners.

          The Bronx      Hier wonen zo'n 1,4 miljoen mensen. Het is het bekendste als geboorteplaats van de rap en hiphopcultuur. Slechts 10% van de inwoners is blank en meer dan 50% heeft een hispanic of latino-achtergrond. Spaans is er dus een heel belangrijke tweede taal. Helaas is The Bronx ook bekend om zijn achterstallige wijken, hoewel er zeker ook genoeg midden- en hogere klassen wonen.

          Brooklyn      Hier woont het grootste aantal mensen, zo'n 2,5 miljoen. De lange stranden en het daar aangelegen pretpark Coney Ïsland zijn heel bekend. Verder is het een erg 'creatief' deel, met constante vernieuwingen, unieke wijken en de constante invloed van kunst en cultuur in het dagelijkse leven.

          Manhattan      Hoewel Manhattan 'maar' 1,6 miljoen inwoners heeft, is het het dichtstbevolkte deel van New York. Het wordt gezien als het centrum van New York, wat het economisch en administratief gezien ook is. Wanneer je je New York voorstelt, zie je Manhattan met haar skyline van hoge flatgebouwen. Central Park, Wall Street, Times Square... vind je hier terug.

          Queens      Met zo'n 2,3 miljoen inwoners zal dit deel binnen een aantal jaren het meest bevolkt zijn. Queens is dan ook het meest divers in haar populatie, qua afkomst, maar ook qua inkomen. Je vindt er elk soort persoon die er bestaat. Ook liggen hier de twee luchthavens.

          Staten Island      Dit stadsdeel wordt bewoond door zo'n 490.000 mensen. Tot ver in de jaren '60 waren hier boerderijen te vinden. Tegenwoordig is het grootste deel van de bevolking blank en non-hispanic. Het eiland is bereikbaar via enkele bruggen en een ferry vanuit Manhattan.


    WEERWOLVEN
    ▪      De hiërarchie in New York zit tamelijk ingewikkeld in elkaar. De roedel is erg groot met zo'n 850 leden. Om deze grote groep goed te organiseren, is hij onderverdeeld in vier onderroedels. De alfa en vlak daaronder de bèta zijn de algemene leiders, maar zij besturen ook één van de onderroedels. De andere drie worden bestuurd door telkens 2 delta's.

          Queens & The Bronx      Hier wonen zo'n 300 (275 + 25) weerwolven, onder de leiding van 2 delta's. Enerzijds door hun inkomen, maar vooral door toeval wonen er niet erg veel weerwolven in The Bronx.

          Brooklyn      Hier wonen zo'n 300 weerwolven. Zij staan onder de leiding van de alfa en de bèta. De basis van de weerwolven ligt ook hier, waar ze een klein gebouw bezitten. In dit gebouw zijn vergaderzalen, kantoren en eventuele slaapplaatsen gevestigd.

          Manhattan      Hier wonen zo'n 150 weerwolven, onder de leiding van 2 delta's.

          Staten Island      Hier wonen zo'n 100 weerwolven, onder de leiding van 2 delta's.

    ▪      Buiten de roedel zijn er uiteraard nog andere weerwolven, maar niet erg veel (slechts 1/100.000 personen is een weerwolf). Wanneer zij door de roedel ontdekt worden, moeten ze verhuizen of anders worden ze verjaagd/gedood. Slechts enkele keren mag de weerwolf zich bij de roedel voegen, meestal als ze met meer dan één weerwolf zijn.

    ▪      De roedel is goed bedeeld. Elke weerwolf behoort minstens tot de middenklasse, met een aangenaam inkomen. De hogere rangen zijn rijker dan dat. Hun geld halen ze uit hun jobs, die even divers zijn als bij andere mensen.

    JAGERS
    ▪      Er zijn zo'n 280 vaste jagers in New York: jagers die er gesetteld zijn. Dit aantal kan natuurlijk geregeld veranderen. Zij zijn onderverdeeld in zo'n 11 families, waarvan 1 familie (Blondin) de algemene organisatie leidt.

          The Bronx      Hier woont maar één familie, door het lage aantal weerwolven. Er wordt echter wel veel gepatrouilleerd en de meeste 'stages' gaan hier door. De vaste familie van The Bronx klaagt geregeld over het tekort aan jagers.

          Brooklyn      Hier wonen 3 families.

          Queens      Hier wonen 3 families, waaronder de hoofdfamilie. De basis van de jagers, een groot gebouw met archieven, trainingsruimtes, leslokalen, vergaderzalen en slaapplaatsen, bevindt zich eveneens hier.

          Manhattan      Hier wonen 2 families.

          Staten Island      Hier wonen 2 families.

    ▪      Bijna alle jagerfamilies zijn rijk tot zeer rijk. Hoewel veel van hen gewoon werken, is het geld vooral afkomstig van oud geld en nieuwe investeringen. De jagers van New York worden hierdoor wel eens als snobs aanzien door de rest van de jagergemeenschap in de wereld.

    ▪      Doordat ze zo verstedelijkt zijn, vallen de conflicten met de monsters goed mee. Patrouilles en onderhandelingen zijn tegenwoordig de belangrijkste taken van de jagers. Er worden zelden nog weerwolven gedood, en ook het aantal vampiers is onder controle. Om de kinderen toch een degelijke training te geven, trekken ze één keer per jaar naar de woestijnen in Mexico, waar meer chaos heerst.

    ▪      Naast deze 'stage' gaan de kinderen gewoon naar school. Hun training gebeurt na school, in het hoofdgebouw in Queens.

    ▪      Er zijn geen andere families die niet tot de gemeenschap behoren in New York. Enkele solo-jagers of jagers die als normale mensen leven, zijn er natuurlijk wel. Deze doen niet actief mee aan de gemeenschap, maar zijn bij noodgevallen wel welkom. Er is ook ruimte voor individuele afspraken omtrent trainen en informatie uitwisselen.

    JAGERS
    GEMEENSCHAP
    ▪      Jagers leven meestal samen met hun familie. Soms is er één grote familie per plaats, maar meestal is het een samenwerking van verschillende families. Die staan nationaal en internationaal ook met elkaar in contact, in tegenstelling tot weerwolven (die wel van elkaar horen, maar die niet samenwerken). Ook een familie heeft een bepaalde hiërarchie, al is deze niet zo strikt. Naast de aparte taken die hieronder staan, traint/jaagt iedereen die dat fysiek aankan.

          F      Je hebt het familiehoofd en dat is de leider van de familie of de jagergemeenschap op een bepaalde plaats. Dit is vaak gewoonweg de oudste man - soms ook een vrouw - van de familie, tenzij deze aftreedt en de fakkel voor zijn dood doorgeeft aan zijn oudste zoon. Het is niet altijd zo strikt, aangezien iemand het leiderschap kan weigeren en er ook wel naar de capaciteiten wordt gekeken. Wanneer er geen erfelijke opvolger is, volgt meestal een beraad waaruit een nieuwe leider gekozen wordt.

          R      De Rechters bestaan enkel wanneer enkele (grote) families samenwerken. Per familie heb je dan één of twee rechters die de tradities van de gemeenschap erg goed kennen. Deze rechters worden door hun eigen familie uitgekozen.

          L      De Leraren zijn de jagers die zichzelf hebben opgegeven om de kinderen op te leiden. Zij trainen hen en geven de theorielessen. Hoeveel er zijn, hangt volledig van de familie af. Kleinere families hebben meestal niet echt leraren en sturen hun kinderen naar de grotere gemeenschappen of de enkele scholen (zoals Borealis in Siberisch Rusland) die er bestaan.


    VOORTPLANTING
    ▪      Het jager zijn wordt genetisch doorgegeven. Het is net zoals het weerwolfgen dominant.

    ▪      In feite is het zelfs dominanter, aangezien het Jagergen het weerwolfgen overstijgt. Enkel bij de genetische combinatie WW WJ zal het kind een weerwolf worden, maar dit fuckt de genetische code sowieso al wat. (Het weerwolfgen moet dus meer dan 50% aanwezig zijn in het DNA). Aangezien jagers en weerwolven bijna niet mengen en je voor deze code minstens twee vermengingen nodig hebt, gebeurt dit niet echt vaak.

    GAVEN
    ▪      Jagers herkennen weerwolven aan hun ogen. Zij zien de kleur van de iris niet, maar enkel een diepe duisternis. De meeste jagers krijgen hierbij een ongemakkelijk gevoel, omdat dat zo aangeleerd is, maar van nature komen weerwolven niet extra dreigend over. Het is gewoon wat gek om te zien. De weerwolven hebben wel oogwit, hun oog is niet volledig zwart. Voor mensen en wezens buiten jagers hebben ze wel gewoon een oogkleur. (Jagers kunnen ook vampiers herkennen, maar dat is te veel onnodige info dus bluh).

    ▪      Ze zijn immuun voor de effecten van een beet. Al doet het wel verschrikkelijk veel pijn, uiteraard, en het kan dodelijk zijn, maar ze kunnen niet in iets anders veranderen.

    ▪      Jagers zijn iets sterker, sneller en gezonder dan normale mensen. Ze genezen ook iets sneller en zijn beter bestand tegen infecties. Hun zintuigen zijn meestal uitstekend, maar verder niet opvallend.


    TRAINING (in NYC)
    ▪      Jagers stoppen uiteraard nooit met trainen en oefenen, maar tijdens hun opleiding volgen ze wel een vast stramien. Kinderen worden eerst getest door middel van een foto van een vampier (voor jagers zijn ze daar niet zichtbaar op):

          6 jaar      Wanneer ze zes jaar oud zijn of bijna zo oud worden, start hun opleiding. In het begin is dat nog niet heel intens en maken ze eigenlijk gewoonweg kennis met de andere wereld. Om het begin aan te duiden, krijgen ze een klein merkteken op hun linkerpols in de vorm van een zon. Om niet al te veel vragen te krijgen in de gewone wereld, wordt deze afgedekt met een armband.

          8 jaar      Op hun achtste begint het echt. De kinderen worden fysiek getraind en verder ook opgeleid tot echte jagers. Ze leren met wapens en monsters omgaan, en leren hierbij zeker ook de enkele regels die er zijn!

          10 jaar      Op hun tiende krijgen ze de kans om zich te specialiseren. Ze moeten hierin twee keuzes maken: De eerste keuze is om zich te focussen op één (groep van) wapen(s), of een all-rounder te worden. All-rounders zijn nooit ergens de beste in, maar wel heel goed in alles. De tweede keuze is om zich te focussen op één soort monster (vampier of weerwolf), of opnieuw een all-rounder te worden. Deze keuzes liggen niet perse vast voor de rest van hun leven, jagers blijven nu eenmaal door trainen, maar echt veel veranderingen gebeuren er niet.

          13 jaar      Op hun dertiende mogen ze meegaan op begeleide jachten. In NYC houdt dit in dat ze meegaan wanneer problemen zich melden of gaan ze op 'patrouille.' Je kan het een beetje zien als een soort stage. Naarmate ze ouder worden, moeten ze steeds meer zelf doen.

          18 jaar      Ze zijn bij een normaal traject volleerd op hun achttiende. Hierbij krijgen ze opnieuw een merkteken, deze keer op hun rechterpols in de vorm van een halve maan.

    ▪      Het heeft geen officiële betekenis, dus het is niet verplicht, maar er is wel een traditie om tatoeages te laten zetten bij het aantal kills ze hebben gehaald. Hoe groter en/of ingewikkelder de tatoeages zijn, hoe succesvoller de jager is.

    WAPENS
    ▪      Ze gebruiken alles wat je je maar kan bedenken, maar dan aangepast aan de situaties die ze tegenkomen én aan de monsters. Zo zijn er aanpassingen op het volume van het wapen, maar ook de compactheid (denk aan inklapbare bogen en shit), de kracht, de snelheid... Leef je uit!

    ▪      Heel specifiek voor weerwolven hebben ze ook zilveren wapens: messen, kogels, pijlen etc. Deze gebruiken ze niet constant, want zilver is nog steeds duur. Één bepaalde kogel is erg effectief. Deze boort zich in het lichaam en laat daar een soort vloeibaar zilver los, dat zich zo een weg door het lichaam baant. Dit veroorzaakt, als de weerwolf het overleeft, niet enkel een gigantische wonde en dus litteken, maar ook zilverachtige aders.

    ▪      Er wordt ook gebruikt gemaakt van elektrische wapens, vooral bij vampiers. Denk dan aan bepaalde vallen, tasers, kogels die elektrisch geladen zijn - het is fantasy, dit kan : D.

    Moest je andere ideeën hebben voor leuke, speciale wapens, stel het zeker voor!

    REGELS
    ▪      Er zijn enkele regels waaraan een jager zich moet houden. Die van de vampiers zet ik er niet bij, want die zijn niet relevant voor deze RPG ^^

    -      Normale mensen hebben geen weet van deze verborgen wereld en dat blijft zo. Ze worden dus ook nooit geschaad.
    -      Weerwolven in mensvorm mogen niet geschaad worden, tenzij ze een gevaar vormen. Weerwolven in wolfvorm mogen niet zomaar gedood worden, zeker niet de leden van een gekende roedel.

    MUCH TEXT. SUCH WORDS. woW.

    KORTE INFORMATIE ;D
    WEERWOLVEN
    GEMEENSCHAP
    ▪      Roedels -> hiërarchie:
          α      1) Alfa = Leider. Stemming/Erfenis/ duel -> tussen alfa's. Tot overgave (verbanning) of de dood.
          β      2) Bèta = Rechterhand. Alfa kiest. Kan leiderschap tijdelijk overnemen.
          γ      3) Gamma's = Rechtspraak. Enkel in grote roedels. Ervaren. Stemming/erfenis/alfa.
          Δ      3) Delta's = Sterksten. Enkel in grote roedels. Bescherming: Frontlinie & territorium bewaken. Trouw. Alfa kiest adhv vriendschappelijke duels.
          κ      4) Kappa's = De rest. Ook menselijke familieleden.
          Ω      4 of 5) Oméga's = erg zwakke (4) of nieuwelingen (5). Enkel wanneer van toepassing.
    ▪      Rogues: Weerwolven zonder roedel. Worden meestal verjaagd of gedood.

    VERANDERING
    ▪      Volle maan = altijd. (20/21u. - 6/7u.)
    ▪      Verder volledige controle.
    ▪      Gemiddeld duurt een verandering 20 tot 60 seconden. Uitzonderlijk maar enkele seconden. Naakt.
    ▪      Verandering tussen 13 en 16 jaar oud, op uitzonderingen na. Eerste keer tijdens volle maan, na ziek te zijn. Eerste keer duurt 5 à 10 minuten.
    ▪      Wolfvorm: Erg grote wolf met menselijke trekken. Monsterlijk.
    ▪      Verwondingen in beide vormen.
    ▪      1 geest. In wolfvorm nog menselijke denkwijze, maar grotere instincten.
    ▪      Herkennen elkaar in mensvorm instinctief en communiceren zo in wolfvorm.

    ZWAKTES
    ▪      Zilver: brandt. In bloed: zilverkleurige aders.
    ▪      Gewone wapens: moeilijker, maar ook dodelijk.

    STERKTES
    ▪      Mens: iets 'beter" dan gemiddeld, maar niets opvallend.
    ▪      Wolf: buitengewoon sterk, snel en uithoudingsvermogen. Zeer goed gehoor & reukzin, menselijk zicht + nachtzicht.
    ▪      Genezen sneller + beter immuunsysteem.

    VOORTPLANTING
    ▪      Beet: krankzinnige weerwolf.
    ▪      Erfelijk: dominant gen.

    NEW YORK CITY
    STADSINDELING
    ▪      5 stadsdelen, 8,5 miljoen inwoners.
          The Bronx      1,4 miljoen. Rap en hiphopcultuur. Spaans is belangrijke taal. Enkele achterstallige wijken.
          Brooklyn      2,5 miljoen. Stranden en Coney Ïsland. Uniek.
          Manhattan      1,6 miljoen. Economisch centrum: skyline (flatgebouwen). Central Park, Wall Street, Times Square...
          Queens      2,3 miljoen. Divers. Twee luchthavens.
          Staten Island      490.000. Eiland. Blank.

    WEERWOLVEN
    ▪      Hiërarchie: 1 roedel (850), verdeeld in 4 onderroedels. Alfa (en bèta) staan bovenaan.
          Queens & The Bronx      300 (275 + 25), leiders: 2 delta's.
          Brooklyn      300, leiders: alfa en bèta. Basis weerwolven: gebouw.
          Manhattan      150, leiders: 2 delta's.
          Staten Island      100, leiders: 2 delta's.
    ▪      Slechts enkele weerwolven buiten roedel: niet toegelaten.
    ▪      Normale jobs, meesten goed tot zeer goed inkomen.

    JAGERS
    ▪      280 jagers, 10 families + 1 hoofdfamilie (Blondin).
          The Bronx      1 familie (tekort). Veel patrouilles.
          Brooklyn      3 families.
          Queens      2 families + hoofdfamilie. Basis: gebouw (trainingsruimte).
          Manhattan      2 families.
          Staten Island      families.
    ▪      rijk tot zeer rijk (snobs). Jobs + oud geld (investeringen).
    ▪      Patrouilles & onderhandelingen. Stage in Mexico.
    ▪      Kinderen: school + naschoolse training hoofdgebouw.
    ▪      Solo-jagers: weinig contact, niet ongewenst.

    JAGERS
    GEMEENSCHAP
    ▪      Families. Verschillende extra taken:
          F      Familiehoofd = leider. Oudste man (of vrouw). Erfelijk.
          R      Rechters = rechtspraak over de verschillende families heen.
          L      Leraren = leiden de kinderen op.

    VOORTPLANTING
    ▪      Genetisch. Dominant gen.
    ▪      Jager > Weerwolf. Veel vermengingen -> uitzondering mogelijk (zeldzaam).

    GAVEN
    ▪      Herkennen monsters: Weerwolven = donkere irissen
    ▪      Immuun
    ▪      Van nature gemaakt om te vechten.

    Training (in NYC)
    ▪      Fototest bij kinderen. Daarna training:
          6 jaar      Kennismaking + linkerpols zonnetje (merk) + armband
          8 jaar      Start fysieke training
          10 jaar      Specialisatie: één (groep) wapen(s) of alle wapens EN één monster of alle monsters.
          13 jaar      Start (begeleide) jachten. (Patrouilles)
          18 jaar      Volleerd + rechterpols maantje (merkà)
    ▪      Traditie tatoeages per antaal kills.

    Wapens
    ▪      Aangepast
    ▪      Zilver
    ▪      Elektriciteit
    Alle ideeën welkom!

    Regels
    ▪      voor jagers:
    -      Normale mensen = onwetend
    -      Weerwolven in mensvorm = geen vijand










    REGELS
    ▪      Huisregels
    ▪      Max. 2 rollen, met verschillend geslacht.
    ▪      OOC duidelijk aangeven.
    ▪      Mogelijke triggers (smut, geweld, etc.) duidelijk aangeven!
    ▪      Liesje - dat ben ik ;D - of Matty opent de topics, tenzij anders gevraagd.
    ▪      Op vakantie? Uit een boom gevallen? Please, tell.


    BESCHIKBARE ROLLEN
    ▪      Ik heb bij deze RPG eigenlijk eerst een personage bedacht en dan pas de RPG waar hij in kan passen. Hij staat niet rotsvast in mijn hoofd, ik wil zeker naar anderen luisteren, maar sommige dingen wil ik wel graag bij hem houden. Nu, enkele dingen aan hem zijn een uitzondering of toch niet vaak voorkomend in deze wereld. (Zo is zijn mama een jager, maar door andere inmengingen heeft hij vooral het DNA van weerwolven gekregen). Omdat ik zelf best rechtvaardig ben ingesteld en het dus eerlijk wil houden, is het toegelaten om ook uitzonderlijke dingen in je rol op te nemen. MAAR niet te veel, niet te machtig (flaws, a.u.b.) en niet iets wat al door (een) andere rol(len) is genomen. Goed? Goed.

    IDEETJES
    ▪      Weerwolven: Familie van de (oude) alfa, bèta, gamma's..., een rogue, normale opvolgers van alfa & bèta, delta's (ouder dan 20 wel), een oméga (maar met een deftige reden. 'Kleine' weerwolven zijn niet automatisch oméga's).

    ▪      Jagers: Halfbloedje die er niet helemaal bijhoort, de opvolger (zoon of dochter) van de leider, familie van de leider, iemand uit een andere stad/land die op diplomatiek bezoek is oid, ...

    BESTAAT AL
    weerwolven
    ▪      Nieuwe alfa
    ▪      Zoon oude alfa
    ▪      Partner oude alfa
    ▪      Zus oude alfa
    ▪      Oude bèta

    Jagers
    ▪      Halfbloed / buitenbeen
    ▪      Dochter oude leider
    ▪      Bastaarddochter oude leider (?)


    INVULLIJSTJE
    ▪      Naam
    ▪      Leeftijd (15 - 40)
    ▪      Woonplaats (welk district?)
    ▪      Familie (Jagers) of Rang (Weerwolven)
    ▪      Innerlijk
    ▪      Uiterlijk (Jagers: tatoeages?, Weerwolven: Wolfvorm)
    ▪      Achtergrond/geschiedenis
    ▪      (Bij)beroep of andere bezigheid
    ▪      Jagers: eventuele specialisaties
    ▪      Extra
    ▪      Relaties
    => Alle soorten relaties mogen van mij, maar hou het wel logisch. Iedereen heeft wel vooroordelen over elkaar en (positieve) relaties tussen jager en weerwolf zijn zeker mogelijk, maar niemand is vriendjes met iedereen. Wanneer de twee elkaar niet kennen, zal er altijd wel een beetje achterdocht zijn, tenzij er een goede reden voor is om dat niet meer te hebben. Weet ook dat er algemeen niet positief wordt gekeken naar een band tussen een weerwolf en een jager. Oh, en diepgaande relaties zijn zeker toegelaten, maar ik vertrouw jullie er dan mee: geen ORPG en ook andere relaties toelaten (:

    teksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst


    ROLLEN      12

    WEERWOLVEN: 3 & 3
          Username - Naam - Leeftijd - Rang - FC - Pagina
          Username - Naam - Leeftijd - Rang - FC - Pagina

          Arsonist - Naam - Leeftijd - Rang - FC - Pagina
          EiIonwy - Oonah Winslow - 25 - Oude bèta - Danielle Boker - 3
          Elentiya - Laurel Tallmund - 25 - Kappa - Bridget Satterlee - 3
          Cipher - Taison 'Tai' Skinner - 23 - Nieuwe alfa - FC - 4
          Necessity - Icarus Dagnan - 25 - Oméga - Cohe Paroix - 3
          TheCaptain - Dominic "Dom" Levi Winslow - 18 - Kappa - Tom Holland - 3

    JAGERS: 4 & 2
    Tijdelijke stop dames

          Username - Naam - Leeftijd - Familie - FC - Pagina
          Username - Naam - Leeftijd - Familie - FC - Pagina

          KingRichard - Genevieve 'Eve' Blondin - 22 - Hoofdf. - Luca Hollestelle - 1
          Ashryver - Naam - Leeftijd - Outsider - FC - Pagina
          Arcenciel - Eleonore 'El' Wilson - 18 - Hoofdf. - Marie Avgeropoulos - 4
          Qrystallized - Isabelle Blondin - 21 - Hoofdf. - Katya Miro - 3
          Cipher - Sebastian ? - Leeftijd - Familie - FC - Pagina
          Laguna - Naam - Leeftijd - Familie - FC - Pagina


    F.A.Q.
    Read that out loud, I dare you.

    ▪      Hoe oud is de gestorven alfa?
    Begin de 30. Dit is al vrij jong voor een verkozen alfa, gezien 20'ers meestal nog wat ervaring moeten opdoen om goede leiders te worden. Natuurlijk, wanneer er een duel plaatsvindt, maakt de leeftijd weinig uit.


    TOPICS
    Rollen      Praat      Speel

    [ bericht aangepast op 30 mei 2018 - 1:01 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Hey hallo lieve mensen. Eve is eigenlijk al wel af (al een maand of zo) en ik voeg misschien nog wat kleine dingetjes toe later. c:


    You gave me my life all those years ago, now I give you yours.

    hello, mt


    If no one else will defend the world then I must

    hi

    Mine


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    hola

    Hellowww


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mt


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hoe heet de overleden alfa eigenlijk?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    EiIonwy schreef:
    Hoe heet de overleden alfa eigenlijk?


    Dat maakt voor mij niet zo heel veel uit, iemand mag dat van mij verzinnen of anders plak ik er gewoon een naam op ^^


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Van mij mag je er een naam op plakken :p


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Van mij ook, want ik kan geen naam meer vinden. x'D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Parker it is


    Mijn brein breint zoals het breint.

    How's it going people (flower) lekker weertje hè

    Icarus staat open voor relaties ^^

    Ik zoek eventueel:
    - een jager die/wiens familie betrokken is geweest bij de jacht op Icarus' oude roedel (en met wie hij dus nog een persoonlijke vete heeft haha)
    - een wolf die weet dat hij gelogen heeft over het zijn van ex-delta (heeft hem al eens eerder ontmoet? Wat diegene met die informatie doet is up to you)
    - iemand die Icarus zowaar aardig vindt
    - drinking buddy
    - letterlijk al het andere wat je kan bedenken gezien ik niks meer weet haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.