• Hallo allemaal,

    Ik schrijf al lange tijd, maar ik merk dat ik altijd weer vastloop in mijn verhalen. Momenteel ben ik weer bezig met een nieuwe plot, maar ik loop tegen allerlei onzekerheden en plotholes aan. Ik kom er zelf even niet meer uit, en daarom wil ik jullie hulp vragen.

    Waar gaat mijn verhaal over?
    Ik ben van plan om een trilogie te gaan creëren. Ik heb vele, vele ideeën, maar ik weet niet goed hoe ik ze moet combineren en uitwerken.
    Het zal in elk geval gaan om een (burger-)oorlog ergens in het Midden-Oosten - of in het voormalig Oostblok/Rusland, daar ben ik nog niet helemaal uit - en een Britse SAS-militair die (je raadt het al) de wereld moet redden van de ondergang. Daarbij komt ook een beetje politiek kijken.

    Wie zoek ik?
    Ik zoek een of twee personen die eens in de zo veel tijd mee willen denken over mijn plot.
    Vooral in het begin zal ik je regelmatig mailen (communicatie verloopt via Quizlet) omdat ik zo veel mogelijk plotholes wil ontdekken en fiksen.
    Ik zou het fijn vinden als je je bij alles afvraagt ‘is dit logisch?’ en ‘waarom?’ (en als de reacties zijn 'nee' en 'wtf why', even aangeven waarom, haha). Dat helpt mij om duidelijkheid te scheppen, voor mezelf maar ook voor de lezer.
    Kritische vragen en opmerkingen zijn zeer, zeer welkom. Ook is het misschien handig dat je politiek en het Midden-Oosten interessant vindt - maar aan de andere kant ben jij de enige die kan beslissen of je me kunt helpen, terwijl je al dan niet interesse daarvoor hebt.

    Ik zal je niet vragen om een compleet hoofdstuk te lezen. Daar zijn de bèta-readers voor en dat kost jou veel te veel tijd. Voor mij gaat het erom dat de plot goed in elkaar steekt en dat er geen onlogische gebeurtenissen in zitten.

    Denk jij dat je me kunt helpen?
    Reageer dan alsjeblieft, want ik wil heel graag een objectieve blik van iemand die van een afstandje naar mijn plot kijkt (voor zo ver een mening objectief kan zijn, haha). Geef ook meteen even je beschikbaarheid door; hoe vaak per week je online bent en je op mails kunt reageren.

    Alle liefs,

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 17:31 ]

    Ik wil je best helpen, al weet ik niet of ik echt goed ben in dit soort dingen :’)
    Maar ik ben de hele dag door wel online en heb ‘s avonds meestal wel een momentje om te reageren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hey! Ik wil je graag helpen, al geef ik meteen aan dat ik zeer weinig kennis heb over de locaties waar je verhaal potentieel plaats zal nemen. Gelukkig hebben we daar google voor haha.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    FireKeeper schreef:
    Ik wil je best helpen, al weet ik niet of ik echt goed ben in dit soort dingen :’)
    Maar ik ben de hele dag door wel online en heb ‘s avonds meestal wel een momentje om te reageren.
    Cayline schreef:
    Hey! Ik wil je graag helpen, al geef ik meteen aan dat ik zeer weinig kennis heb over de locaties waar je verhaal potentieel plaats zal nemen. Gelukkig hebben we daar google voor haha.


    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal jullie zo snel mogelijk een mail sturen.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2018 - 8:19 ]