Nu je het zo op somt, komt het me wel bekend voor. Vooral doet dit me aan The Hungergames denken.
Bij Divergent vond ik dat Tris niet per se in twee weken alles kon. Tijdens de training heeft ze ook een aantal keren verloren en laat de schrijfster ook zien dat ze op een gegeven moment wel beter wordt.
Ik ben het met je eens dat menstruatie/ongesteldheid en het veranderd lichaam van een meisje vaker in boeken benoemd mag worden. Dat laatste wel op een niet seksuele manier zeg maar.
Sorry, maar je gaat mij niet wijsmaken dat als je 12 meiden in de leeftijd van 12 tot 18 jaar er geen een ongesteld word terwijl ze in de arena zijn. Tenzij ze daar ook al een pilletje of een spuitje van eht een of ander hebben uitgevonden. Maar ik denk niet dat ze allemaal aan de pil waren.
Nu ik het toch over ongesteld heb, bij Twilight vond ik dat ook zo raar. Drie boeken geen letter over dat Bella ongesteld is en in het vierde boek is ze ineens te laat met ongesteld worden. Maar hoe dan?!
Als ik een boek zou schrijven met een vrouwelijk hoofdpersonage dan zou ik waarschijnlijk ook wel een paar cliches vervallen. Ik bedoel, een intelligent hoofdpersonage is leuk, maar als ze zichzelf niet enigszins kan verdedigen dan is het boek snel afgelopen ben ik bang. Hoewel je wel weer een punt hebt qua ouders, want het is niet zo dat die niet bezorgd zullen zijn of haar compleet vrij zullen laten.
Hoewel Tyrion (Game of Thrones) prima lijkt te overleven terwijl hij qua fysieke kracht toch niet de sterkste is en meer gebruik maakt van zijn intelligentie. Ik wist even niet zo gauw een voruwelijk personage als voorbeeld. Maar een deel komt ook omdat zijn familie rijk is en voor hem waarschijnlijk wel losgeld betaalt.
Physics is awesome