Deze discussie heb ik nu al jarenlang, en het felst nog met mijn zusje. Maar ik zit al vier jaar op het unief, en al vier jaar maak ik mee dat het niet bepaald makkelijk is om een wetenschappelijke richting te volgen. Ja oké, ik heb moeite met studeren en concentreren, maar daarom doe ik er vier jaar over, en geen drie. Maar AL mijn medestudenten hebben ook heel vaak moeite om hun hoofd boven water te houden. Ik weet niet of het enkel mijn opleiding is, maar ik denk dat dat wel algemeen wetenschappen is. En dan hoor je verhalen van andere richtingen die 50% minder les hebben in de week dan wij, die heel veel tijd hebben, eventjes de boeken doorlezen en door zijn. Ik kan nog een hele tekst schrijven waarom ik vind dat wetenschappen zwaarder is, maar het gaat hier niet om jullie te overtuigen hiervan.
Er geldt uiteraard wel, iedereen ziet de opleiding anders, en wetenschappens zouden niet goed zijn in andere richtingen, oké. Maar zoals ik het zie, is wetenschappen zwaarder dan de rest. En nee, met die stelling wil ik niet zeggen dat de rest van de opleidingen peanuts zijn, absoluut niet. Ik zeg enkel dat in mijn mening wetenschappen nog net een trapje hoger ligt. Wat zijn jullie ervaringen/meningen?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt