Alles zit dicht tegen elkaar aan. Je kan ambitieus zijn, en er veel voor doen om je doelen te bereiken, maar ook veel over hebben voor anderen en die helpen en niet altijd jezelf op plaats één zetten. Dat ligt tussen Huffelpuf en Zwadderich. Tegelijk is "intelligent" en "wijs" iets dat je met zowel zachtaardigheid, moedigheid en ambitie of sluwheid kunt combineren. Wijsheid en sluwheid of ambitie gaat dan weer tezamen als geen ander, terwijl wijsheid en zachtaardigheid ook echt perfect bijeen passen. Het is dus een afweging van welke keuzes jij maakt ("it's our choices, Harry, that show us what we truly are, far more than our abilities") en wat jij als belangrijkst ervaart. Ik, bijvoorbeeld, geloof dat ik zowel in Zwadderich, Ravenklauw als Huffelpuf perfect zou passen. Maar Ravenklauw, daar zou ik veel minder graag in zitten, gezien persoonlijke ervaringen met pure ratio. Dat is iets wat ik niet zou willen. Huffelpuf is misschien meer zachtmoedig en daar veel te veel van is ook niet goed, maar bij Huffelpuf is iedereen welkom, geen select clubje dat nu toevallig eens intelligent of extreem dapper is. Om sluw te zijn heb je bovendien een heel goed functionerend brein nodig, dus dat is dan weer Zwadderich - Ravenklauw.
Long story short: wat Pottermore zegt, doet er geen fluit toe. Je kan zelf grotendeels uitmaken in welke afdeling je komt (nou moet je wel geen Griffoendor willen als je een schijtzak bent, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, haha). Dus ik zou zeggen: maak een nieuw account aan en doe het nog eens tot je je afdeling hebt die je wilt. (:
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried