Even voor de duidelijkheid: dit is geen topic waarbij ik op positieve berichten of medelijden zit te wachten, ik wil het alleen even van me af schrijven.
Ik zit nu in 2 gym, op een school met momenteel 5 tweede klassen. Nu had ik aan het begin van het jaar een heel project over de zogenaamde 'slechte sfeer in de klas'. Daar wist ik dus niets van. Maar dat is al een tijdje afgelopen. Maar nu kwam tijdens het 8e mijn mentor ineens met de mededeling dat de klassen volgend jaar opnieuw ingedeeld gaan worden, vanwege het grote aantal dat blijft zitten of weg gaat. Dus we schuiven in in vier klassen. Drama, want wij zijn een heel erg hechte klas. En alle tweede klassen kregen het tegelijkertijd te horen, dus veel huilende kinderen op de gang. EN MIJN MENTOR ZAT DAAR MAAR LACHEND! Ook kregen we nog een hele speeche over dat het juist leuk was. Nieuwe vrienden enzo. En je mag maar drie mensen aangeven met wie je in de klas wilt. En wij zijn een hechte vriendinnengroep van zes. Maar nu voel ik me dus echt kut. Ik kan toch niet tussen mijn beste vriendinnen gaan kiezen?!
Wat zouden jullie doen?
-