InMyBlood schreef:
Bedankt voor de adviezen. Bij nader inzien is het inderdaad niet helemaal geschikt voor mij ^)
Ondanks dit wil ik toch nog reageren voor mensen die dit lezen en ook nadenken over opname. (:
Ik heb geen ervaring met de volwassenepsychiatrie als ik eerlijk ben, maar wel (teveel) met de kinder. Ik zit op dit moment mijn gedwongen opname uit en zit voor de derde keer in een kinderkliniek. Ik heb zowel vrijwillig als gedwongen gezeten. Ik ben onder andere ook opgenomen voor depressiviteit.
En ja, opname is ECHT het aller aller laatste waar men aan denkt. Je moet genezen in je eigen omgeving en het is nou eenmaal (vooral voor kinderen) slecht om buitenshuis te genezen, vooral als je de weekenden niet naar huis gaat. Zo zie je ook kinderen van over al en nergens in Nederland en zijn er al twee afdelingen gesloten in de kliniek waarin ik zit, omdat er zo weinig mensen worden opgenomen, omdat het dus zo veel mogelijk vermeden wordt.
Het is niet chill. Het lijkt het misschien, maar het is het niet echt. Desalniettemin word je geacht met het programma mee te doen, dingen te doen die je vreselijk lastig vind, elke dag zoveel te praten dat je je stem kwijtraakt en wat ik nog het allernaarste vind, zit je in een enorm triggerende omgeving. Mijn eetstoornis wordt enorm op de proef gesteld door twee anderen die ook moeite hebben met eten. De meeste hebben littekens. Er worden veel zelfmoordpogingen gedaan en dat deelt klappen uit, vooral omdat de meeste mijn vrienden zijn geworden.
Ik heb het gevoel dat onze kliniek een familie is geworden, want ik zit er al zo lang (acht maanden met korte pauzes) en ken de meeste. Hun problemen krijg ik elke dag te voortduren naast die van mij enzo. Terwijl ik het al zo moeilijk heb met mezelf.
En mij helpt het niet. Maar sommige anderen wel. Dus als er echt niet anders is, laat je opnemen. Laat je niet dwingen, doe het alsjeblieft vrijwillig want als je gedwongen wordt is alles alleen maar erger.
Take care en sterkte. En ik zou willen zeggen als iemand vragen heeft pb maar ofzo, maar uhh ik ben alleen online om bestanden op te halen en voor de rest inactief dus rip.
i wanna die with you once or twice.