• Heyhoi!

    Dus ja, je leest het al, ik ben sinds vorige zomer bezig aan een fantasy-(hope-to-be)trilogie. Ik ben al een heel eind, tot hoofdstuk 6 nu, maar het zit nog op zo een veilig punt dat ik nog niet aan een kaart heb hoeven werken. Dit gezegd te hebben, is het daar nu wel tijd voor, maar aangezien ik tussen de kaart in niet veel kan schrijven, bedacht ik me dat het misschien leerzaam/leuk is om het verhaal, behalve door mijn vriendinnen, ook door onbekende te laten lezen. Zij kennen immers mijn werk al en kijken af en toe zelfs dingen na, dus voor hun is het niet meer spannend en nieuw. Daarom zoek ik een paar frisse ogen die nog niets weten over dit verhaal en mij graag willen helpen dit nog beter te maken (of gewoon lekker willen aanprijzen zodat ik meer motivatie krijg ghehe).


    Ik ben opzoek naar lezers van verschillende leeftijden die de 6 hoofdstukken willen lezen en feedback willen geven. Het heeft allemaal geen haast, dus neem je tijd. Wel doe ik het per hoofdstuk. Wanneer er een uit is en ik goede feedback heb ontvangen, krijg je de volgende.
    Waar ik naar opzoek ben is feedback als:
    - Mijn manier van schrijven
    - Grammatica (let op: ik heb dyslexie. Ik heb de meeste foutjes er al uit kunnen halen, maar toch)
    - Personages
    - Beschrijvingen (bv omgeving, wezens, kamer, gebeurtenissen)
    - VerNederlandste teksten (dat doe ik soms. Dit zijn engelse teksten die op een manier vertaald zijn naar het Nederlands en daardoor niet correct nederlands zijn).
    - Relaties tussen hoofdpersoon en anderen
    - Dingen die jullie opvallen en/of niet kloppen(dit mag iets leuks zijn natuurlijk, gewoon iets in het verhaal dat je zelf leuk vind)
    - Bij mij aangeven waar jullie denken dat iets ligt op de manier dat ik het beschrijf (de steden, gebergten, ect). Dit heb ik nodig om uiteindelijk een kaart te maken. Ik heb immers mijn idee, maar ik zou het fijn vinden als ik ook weet hoe de lezers het opvatten.
    - Maak er maar wat moois van!

    Edit: korte beschrijving is voor mij moeilijk, aangezien ik zelf nog niet weet waar het heengaat, but here goes nothing:
    Mayièlle is een mensenkind dat is opgegroeid in Mèreas, de stad van de Noorderzon Magiërs in het Noorden van de Midory vallei dat omringt wordt door het machtige Algora gebergten. Zij is daar als enige mens en wordt haar leven lang geminacht door de bewoners, behalve door haar vriend Elwynn, die zich van jongs af aan over haar heeft ontfermd. Zij heeft zich altijd afgevraagd waarom de Magiërs de mensen zo haatte. De geschiedenis dat zich in de Midory vallei heeft afgespeeld, is één reden, maar omdat zij zich al 100 jaar hebben afgesloten van de wereld hoopt Mayièlle dat er een kans is dat de mensen zijn veranderd. En wanneer er op een dag iets schokkends gebeurd, is ze vastberaden de onterechte vooroordelen van de Magiërs recht te zetten.

    Dit is tot zover jullie te lezen krijgen. Tot wanneer de vallei wordt verlaten, want meer heb ik ook niet af nog :P
    • Hoofdstukken tussen 7-10 a-4
    • Verleden tijd, 3e persoon geschreven
    • Afwisselend perspectief

    Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik best wel bang ben voor fraude, dus ik vertrouw jullie nu een stukje van mijzelf toe. Ik vind het heel eng om mijn werk zo "uit handen te geven". Ik hoop dat jullie mij genoeg kunnen respecteren om mijn werk met rust te laten.
    Edit: ik ga waarschijnlijk te werk met google drive. Daar zal ik kopiën van de bestanden delen ^^

    Alvast ontzettend bedankt voor de moeite! (flower)




    [ bericht aangepast op 8 april 2018 - 15:53 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    aarsvogel schreef:
    Ik wil ook wel helpen, het verhaal klinkt heel leuk!


    Ah super leuk! ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Oké, voor iedereen die zijn hulp heeft aangeboden, ik ga jullie zo een berichtje doen. Mochten er nog meer mensen mij willen helpen, lemme know (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ga je laatste versie lezen *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Op wat voor manier wil je trouwens feedback ontvangen? Heb je liever dat dingen direct worden aangeduid met een reactie in de Google docs, of dat we een lijstje maken en die in een PB'tje sturen?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    Op wat voor manier wil je trouwens feedback ontvangen? Heb je liever dat dingen direct worden aangeduid met een reactie in de Google docs, of dat we een lijstje maken en die in een PB'tje sturen?


    Ik denk dat het fijnste is om een nieuw bestand aan te maken. Ik kan die bestanden namelijk bij elkaar gooien, dan heb ik al jullie aantekeningen erbij ^^

    Ik heb H1 al gedeeld met jullie. Die zouden jullie nu kunnen gebruiken (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb helemaal geen pb'tje ofzo ontvangen :(


    Follow the spiders? Why couldn't it be "follow the butterflies"? Ron Weasley

    Butterflygirl schreef:
    Ik heb helemaal geen pb'tje ofzo ontvangen :(


    Oh hemel sorry! Ga ik nu gelijk doen! (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Als het goed is kan iedereen nu bij het bestand! Veel leesplezier (I hope)! (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hejhej!

    Even aan de proeflezers die nu bezig zijn. Ik heb nog een puntje toegevoegd waar ik ineens op kwam. Zouden jullie voor mij willen aangeven hoe jullie denken dat de omgeving er op kaartbasis uitziet? Ik moet nog een kaart maken en ik heb natuurlijk mijn idee, maar ik zou het tof vinden te weten hoe het bij jullie over komt, zodat ik dat kan meenemen. Denk hierbij of iets aan zee ligt, hoe de vallei die benoemd staat ligt en het gebergte eromheen en war Mèreas ligt en hoe de rivier loopt. Of nog belangrijker waar jullie denken dat de hele vallei + gebergte ligt. Richting zee of meer landinwaarts. Noord, oost, zuid, west. Al die dingen. Natuurlijk kan dat niet meteen, maar terwijl jullie door het verhaal heenwerken zegmaar.

    Super bedankt! (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.