Benevolence schreef:
(...)
I disagree. Ik ken een aantal tandartsen die allemaal bevestigen dat je tanden properder zijn als je een elektrische tandenborstel gebruikt. Het probleem is enkel dat veel mensen hun tanden minder lang en minder grondig poetsen met een elektrische borstel, waardoor je het effect natuurlijk niet meer ziet. Met een manuele tandenborstel kun je je tanden ook grondig poetsen, maar de kans dat je nog enkele plekjes mist is groter dan bij een elektrische die het poetswerk voor jou doet.
Oh right, OT: ik stoor me meestal niet aan reclamefilmpjes op zich, maar gewoon aan hoe lang al die reclames altijd duren. Ik kan best wel lachen met belachelijke reclames die zo onrealistisch lijken, maar na 3 filmpjes heb ik het wel gehad :').
Mijn tandarts zei dat elektrische tandenborstels voor luierikken waren en dat een manuele net zo goed zijn job doet, maar ja, denk dat het aan de tandarts ligt. Ik heb zowel elektronisch als manueel gehad en ik heb geen verschil gemerkt qua gaatjes of minder witte tanden.
Edit: mijn kleine tocht door PubMed (medische databank) geeft je gelijk :p Elektrische tandenborstels zijn iets beter dan manuele. Sorry dat ik conclusies maakte zonder eerst onderzoek te hebben gedaan
![XD XD](/images/smilies/laugh.gif)
But still, die reclame van elektrische tandenborstels doen precies alsof een elektrische tandenborstel een of ander wonder is dat al je tandproblemen op zal lossen. Als je tandproblemen hebt, denk ik niet doordat het komt omdat je manueel poetst, maar omdat je niet genoeg poetst.
[ bericht aangepast op 13 feb 2018 - 20:44 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.