• Heey allemaal!

    Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een verhaal. Het wordt een soort dystopisch verhaal met een oorlog waar een aantal jongeren "gemerkt" worden.
    Dan licht er een soort tattoo op vanuit hun huid wat ze sterker/sneller of slimmer kan maken dan anderen. Ergens in een kasteel worden deze mensen getraind als soort soldaten. De gewone burgers weten niet wat er in dat kasteel gebeurt, maar ze weten wel dat er mensen wonen.

    Nu heb ik twee benamingen nodig voor deze gemerkte mensen in het kasteel. Een naam hoe de onwetende burgers de vreemde mensen die bijna nooit buiten komen kunnen noemen, en een andere hoe de gemerkten zichzelf noemen.

    Ik zat eerst (voor de burgers) te denken aan het noemen van "Heidens" ("ongelovigen" of meer richting paganisten in de vertaling.) Maar omdat dit niet echt klopt met de vertaling is dit misschien niet zo'n goed idee.

    Het is een Nederlands geschreven Fantasy verhaal.

    Bedankt voor de hulp :)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Ik heb je topic verplaatst naar “story problemen”.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Misschien zou je de getrainde mensen 'Gemerkten' kunnen noemen, na de verwijzing van de merken die ze krijgen. Maar uit je verhaal te lezen, weten de burgers waarschijnlijk niet dat ze gemerkt worden. Je kunt ze ook simpelweg 'vreemdelingen' noemen of 'zij die nooit buiten komen'. Heidens klinkt goed, maar is het ook logisch dat niets vermoedende mensen de gemerkte mensen als Heiden beschouwen?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    De raadselachtigen als term voor de burgers die niet weten wie de mensen zijn? Gemerkten vind ik ook een goed woord. Als je begrippen zoekt is het inspirerend om gewoon naar synoniemen.net te gaan, een paar termen op te geven en telkens door te klikken en nieuwe woorden invoeren. Plots zal je een woord zien verschijnen wat voor een ingeving zorgt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    De onbekenden (voor de gemerkte mensen)? Ik zal brainstormen voor je ^^

    [ bericht aangepast op 25 feb 2018 - 11:26 ]


    26 - 02 - '16

    Getekende? (Als in zij die het teken dragen)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Wil je per se een Nederlands woord? Als je op zoek bent naar een 'speciale' benaming dan zou je e.g. een Latijns of Grieks woord als stam kunnen pakken en het dan vernederlandsen.

    Voor Nederlandse benamingen... weet ik niet zo zeer een nog niet genoemd woord dat direct correleert met merken.
    Wat ik wel kan bedenken, is om een stapje verder te gaan in benamingen en ze bijvoorbeeld muurbloempjes of zo noemen, aangezien ze versierd zijn en niet buiten komen :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.