Wow, ik ga een gigantische Jan-tunnel in op dit moment.
Deze aflevering had ik totaal niet meer het idee dat Stine de mol was, omdat Ruben zo debiel liep te doen elke opdracht.
Maar toen keek ik naar wie ik al deze tijd niet heb verdacht en dat zijn Jan en Olcay. En Olcay is echt te fanatiek en heeft fantastische mensenkennis.
Jan daarentegen glipt overal wel heel gemakkelijk tussendoor. Vorige week kwam het hem wel heel goed uit om in z'n eentje die auto vol te stouwen, zodat er geen bewoner meer bij kon in de auto.
Steeds is er de kleur rood te zien in de tussen-beelden. Eerst dacht ik dat het kwam doordat Stine rode oorbellen droeg en vaak rode nagellak, maar zij is het dus niet.
Nu komt het; Jan zong toch Hit The Road Jack. Road - rood. Ja, ja. Zie mij graven.
En alle titels van deze aflevering kon ik ook allemaal herleiden naar Jan.
Oplichten: hij begon meerdere opdrachten met lampen, zonder deze echt af te maken.
Praten Als Brugman: hij loopt maar wat rond te wandelen, beetje mensen aan te spreken en vrienden maken, maar verfde niet echt.
Perongeluk: hij vond het niet vreemd dat er maar zeven pakketjes waren afgeleverd en maakte er vrolijk een teringzooi van.
Toen dacht ik terug naar de eerdere afleveringen.
Jan begon samen met Jean-Marc in Kiev. Jan was de eerste die een plaatsnaam noemde; "hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?"
Waarom zou je een plaatsnaam zomaar droppen? Opvallend, maar het hielp wel het spel opgang.
Mocht dat hierboven toevallig zijn, kwam ik op nog een ander idee.
Jean-Marc ging weg in de aflevering Wisseltruc. Wat nu als het klopt wat mensen zeiden dat hij misschien de mol zou zijn geweest en de druk toch niet aankon? Dat daarom Jan gekozen werd als nieuwe mol, omdat hij samen met Jean-Marc begon in Kiev?
Dit seizoen ben ik nog geen tunnel in gegaan, maar ik geloof dat ik mijzelf nu heel erg ingraaf! (':