Ik dacht dat ik dit jaar geen voornemens zou gaan nemen, want ze mislukken altijd! Ik begon heel cliché te zeggen: ja mijn diloma halen natuurlijk! Rijbewijs halen! Baan zoeken!
Maar dat telt toch niet helemaal mee. Dus om het jaar (laat) af te trappen heb ik er toch 3 gevonden:
1. Minder geërgerd raken door mensen. Ik merk dat ik, zeker het laatste jaar, vrij snel geërgerd raak door anderen. En dit kan stress zijn door het examenjaar en mijn thuissituatie, maar toch, ik wil er vanaf. Dus dan maar vaker tot 10 tellen.
2. Minder impulsief reageren. Ik vertel soms 3x hetzelfde op een dag, omdat ik weinig remming heb. En daar kunnen mensen zich aan ergeren, zo zej mijn familie. Ik erger me er ook aan, zeker als je dan die reactie krijgt: dat heb je al verteld! (Sorry dat ik geen interessant leven heb en elke keer hetzelfde moet vertellen nee jk)
3. Minder door emoties laten leiden. Ik ben wat men noemt een pitbull. Als ik een mening heb, laat ik die niet los. En dan raak ik opgefokt tijdens een discussie en dat verliest toch meer z'n kracht. Ik vind dat verder ook vervelend, want het brengt vooe mij meer stress mee.
Dus dat is wat ik ga doen. Hebben jullie ook nog late voornemens?
Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.