Hoi,
Ik heb hier een tijdje over nagedacht en ik denk dat ik (bijna helemaal) wil stoppen met het eten van vlees. Namelijk om de redenen dat je nooit zeker weet of het vlees biologisch is en je nooit zeker bent wat er in zit. Ik eet dan denk ik nog wel vis.
Dit gaat een beetje raar klinken, maarja.
Maar ik wil dus niet het eten van vlees compleet weigeren. Het is de bedoeling dat ik in principe geen vlees eet, maar dat ik het ook niet compleet ga ontwijken.
Stel nou we zitten op een kerstdiner en er is alleen maar vlees, ga ik mezelf niet uit lopen hongeren, want het vlees is er dan toch al. Maar in principe wil ik het dus niet meer eten.
Is er hier een aparte benaming voor? Voor het niet willen eten van vlees, maar het niet compleet ontwijken?
Ik doel niet op flexitarisme (is dat een woord? :’)), dat is dat je er weinig van eet, volgens mij, en ik wil er het liefste helemaal mee stoppen.
Ik open dit topic niet om discussie te voeren over mijn keuze, maar puur om even te vragen of er een benaming voor is.
Dankjewel, xx Mendes
[ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 18:21 ]
~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~