• Ja hoor jongens, ook ik hoor erbij; ik kan mezelf nu officieel ijzerbekkie noemen. Vroeger had ik zo’n hoesje voor s’nachts maar sinds vrijdag heb ik slotjes.
    Heb er opzich geen last van en kan alles nog eten maar het irriteert wel in mijn mond.
    Die was aanbrengen leek makkelijker toen de orthodontiste het deed :’)

    Hebben jullie een beugel (gehad)? Nog tips, tricks of struggles?

    [ bericht aangepast op 10 dec 2017 - 18:05 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik heb 1,5 jaar een blokjesbeugel gehad (maart 2010 - september 2011).
    Ik vond het op zich allemaal wel meevallen. Had verder geen elastiekjes of iets en daarna kreeg ik een nachtbeugel die ik de helft van de tijd niet in heb gehad en na iets meer dan een half jaar of zo had ik hem eigenlijk al nooit meer in.
    Verder heb ik eigenlijk zo geen tips of iets, maar als je een vraag hebt, ga ik m'n best doen om hem te beantwoorden.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    ik heb 6 jaar een blokjes beugel gehad en ook een plastic beugel ding. Ik had er nooit veel last van. Toen ik dacht klaar te zijn heb ik 1 jaar geen beugel gehad en na een jaar moest ik voor 1 jaar weer terug aan de beugel. Ik heb nu onder een spalkje maar voor beide een nachtbeugel.

    Ik had toen van dat spul gekregen en ik weet mijn eerste keer beugel hielp dat totaal niet. Bij mijn tweede keer lag mijn mond steeds open vanwege de wrijving en toen heb ik dat spul er wel in de avonden op geplakt, weet niet meer hoe het heet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    ik heb 6 jaar een blokjes beugel gehad en ook een plastic beugel ding. Ik had er nooit veel last van. Toen ik dacht klaar te zijn heb ik 1 jaar geen beugel gehad en na een jaar moest ik voor 1 jaar weer terug aan de beugel. Ik heb nu onder een spalkje maar voor beide een nachtbeugel.

    Ik had toen van dat spul gekregen en ik weet mijn eerste keer beugel hielp dat totaal niet. Bij mijn tweede keer lag mijn mond steeds open vanwege de wrijving en toen heb ik dat spul er wel in de avonden op geplakt, weet niet meer hoe het heet.

    Was denk ik. Zat het in staafjes in een klein doosje?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Was denk ik. Zat het in staafjes in een klein doosje?


    Die was werkte bij mij echt voor geen meter, in ieder geval niet voor langere tijd. Op een gegeven moment liet het los en zat er zowat half op te kauwen (';
    Voor een uurtje of 1 - 2 werkte het bij mij wel, maar veel langer ook niet.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Die was werkte bij mij echt voor geen meter, in ieder geval niet voor langere tijd. Op een gegeven moment liet het los en zat er zowat half op te kauwen (';
    Voor een uurtje of 1 - 2 werkte het bij mij wel, maar veel langer ook niet.

    Ja hahah precies dat.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik heb nu sinds mei slotjes en ik ben blij als ze er weer uit mogen :3
    Mijn struggle is op het moment dat de uiteinden van de draad aan de bovenkant mijn wang open scheurt en die draad nog wel eens verschuift. Oh, en geen kauwgom eten, want het blijft gewoon in je beugel zitten. Niet dat ik daarvoor wel kauwgom at (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ogod, ik heb ze allemaal gehad. Buitenboord, daarna een "normale" met alleen een ijzerdraad, daarna een blokbeugel, slotjesbeugel en een nachtbeugel... Kan er geen meer zien inmiddels :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Welkom bij de club!
    Ik heb nu een slotjesbeugel en altijd als ze de draadjes vervangen ligt mijn mond weer een paar dagen open. Heb ook van die elastiekjes. Moet ze drie keer per dag vervangen maar ja... vergeet het nogal vaak. En ik mag wel cola en kauwgom eten. Dat hangt erg af van de ortho waar je zit vgm.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Choice schreef:
    Welkom bij de club!
    Ik heb nu een slotjesbeugel en altijd als ze de draadjes vervangen ligt mijn mond weer een paar dagen open. Heb ook van die elastiekjes. Moet ze drie keer per dag vervangen maar ja... vergeet het nogal vaak. En ik mag wel cola en kauwgom eten. Dat hangt erg af van de ortho waar je zit vgm.

    Ik mag het wel, maar kauwgom blijft hangen aan mijn beugel :’)
    Dat krijg je d’r van je leven lang niet meer af.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Was denk ik. Zat het in staafjes in een klein doosje?
    ja dat was de naam. De 1e keer plakte het niet en de 2e keer wel en sliep ik met dat spul op mn slotjes


    Change is for weirdos ~ Niall Horan