ScribbleTheFox schreef:
(...)
Nee..Nee gewoon niet ok? Alsjeblieft? Misschien?
Luister, misschien ben ik op Quizlet niet de braafste, maar in het echt weet ik wel wat ik moet doen en hoe ik moet reageren. Ik reageer zo rustig en duidelijk mogelijk tegen hem, omdat hij het soms moeilijk vind om dingen te begrijpen. Ik heb een normale nette houding tegenover hem, want ik weet dat als ik dat niet doe dat ik dan sowieso problemen krijg.
Puur omdat ik die statement over mijn vader heb gemaakt betekend niet dat ik hem respectloos behandel en een probleem kind ben. Die statement was meer uit woede. Zeg nou zelf? Vind je dat je kind moet lijden omdat je 7 jaar terug ruzie met je vrouw hebt gehad?
Gewoon even niet oke, dit laat mij echt niet beter voelen. Als je er echt niet tegen kan van wat ik net zei, dan edit ik het er wel uit ofzo.
Even om het duidelijk te hebben; ik verdedig je vader niet, ik verdedig niemand, behalve dat ik mijn eigen mening hierover vertel. (Zoiets kan je namelijk verwachten als je een topic hierover aanmaakt.) Natuurlijk begrijp ik dat dit geen perfecte thuissituatie is, echt, ik wens iedereen een normaal leven toe. Verder heb ik niet gezegd dat je een probleemkind bent of dat je hem respectloos zou behandelen. Mijn woorden waren dat respect twee kanten opgaat,
dus hij hoort fatsoenlijk met jou om te gaan en omgedraaid. Dus, dat betekent ook elkaars pijn begrijpen, ofwel—— eerder respectabel omgaan met elkaars "problemen".
Ik weet niet hoe hij hiervoor was, voordat je ouders zijn gescheiden, maar geen enkele ouder hoort zo met zijn of haar kind om te gaan. Dus om zulke statements naar mij toe te maken, vind ik persoonlijk niet echt ergens opslaan. Dat "waar ik niet tegen kan", daar gaat het niet om, het gaat om de attitude rondom het probleem zelf. Mijn punt: houd je voornamelijk met jezelf bezig en zo min mogelijk met je vader, probeer ergens anders je eigen plekje te vinden en richt je op het positieve. Zelf heb ik een behoorlijke turbulente jeugd gehad, dus vertrouw me maar erop dat het vanzelf beter wordt. Het zal waarschijnlijk nog een lange tijd duren, maar het wordt wel beter.
Quiet the mind, and the soul will speak.