Hey iedereen!
Ik ben erg fan van Griekse mythologie en rpg hier graag rond. Nu zou ik hier dus graag een rpg rond opstarten, maar ik vroeg mij af of hier veel interesse rond is?
Concreet had ik gedacht aan een verhaal dat zich puur op Goden en mythologische wezens focust.
Zelf dacht ik eraan om geen mensen of halfgoden toe te staan omdat het verhaal zich dan teveel zou focussen op halfgoden en god-mens relaties, en dan zouden de Godenrollen misschien ook niet opgevuld raken. (Verwijzing naar zulke relaties en gebeurtenissen is dan wel toegelaten, mensen bestaan dus nog zeker maar ze worden niet gespeeld).
Ik had gedacht om een verhaal te bedenken rond een bovennatuurlijke oorlog:
- een profetie
- er worden uiteindelijk twee kampen gevormd
- bestaand mythologisch verhaal: de titanenstrijd, OF een zelf bedacht verhaal waar er een volledige vrijheid is over hoe het verhaal afloopt.
Ik had zelf gedacht aan alleen Griekse goden, omdat ik graag wil dat alle godenrollen opgevuld raken. Eventueel wat ik ook nog wel interessant vind is dat er twee pantheons tegen elkaar strijden (bijv Grieks en Noors) maar dan blijft de vraag natuurlijk of we genoeg rolopvulling hebben.
Verder zou het dan de bedoeling zijn dat iedereen zijn Godheid goed genoeg uitwerkt: sterktes en zwaktes, krachten, onderlinge relaties met wie (vrienden vijanden), zodanig dat medespelers goed weten waar men conflict kan veroorzaken.
En dan is er nog een zaak waar ik de meningen over wil vragen: Kunnen Goden dood of niet?
Aangezien het een ‘oorlogsverhaal’ wordt. Persoonlijk denk ik dan: nee, maar men kan wel goden in een godenslaap brengen (in deze zin: wanneer een godheid genoeg verzwakt is dat hij/zij niet meer kan functioneren, bijvoorbeeld na een groot gevecht met zeer ernstige wonden, dan zal hij/zij in een soort coma belanden tot dat men genoeg hersteld is. Een soort van lange slaap dus. Deze kan wel grote gevolgen hebben bijv wanneer een oppergod, zonnegod, ... in godenslaap terecht komt.)
Alvast bedankt voor het lezen!
Groeten
A to the Z