Persoon met lactose intolerantie hier zo
Ja, lactose intolerantie kan verergeren door de jaren heen. Het kan niet minder worden alleen hetzelfde of heviger. Ik heb het zelf ook gemerkt. Ik kreeg de eerste symptomen van intolerantie rond mijn pre-puperteit en jaren is dat stabiel gebleven. De laatste twee jaar is het erger geworden, waardoor ik ook geen ijs meer eet. Eerlijk gezegd, het enige wat je kan doen is: melk producten verwijderen uit je dieet. Lactose intolerantie is vaak erfelijk, wat bij mij ook het geval is. Er zijn lactase pillen te koop bij de kruitvat (of andere vergelijkbare winkels). Een beetje prijzig, maar ze werken! Het makkelijkste is dus om melkproducten te vermijden. Hoeft natuurlijk niet helemaal, ik eet bijvoorbeeld nog chocolade, omdat mijn lichaam dat nog aankan. Ik vermijd al melk, yoghurt,taart, vla en ijs en het word met de tijd een stuk makkelijker! (Sterker nog, ik vind melk niet eens meer zo lekker ). Het is wel lastig om te weten of je simpelweg overgevoelig bent voor melk, lactose intolerantie hebt of een allergie. Een simpele test bij de dokter kan die mysterie oplossen ^^.
[ bericht aangepast op 19 nov 2017 - 21:54 ]
Seasons will change, but I shall remain