• In lang vervlogen tijden was haar naam alom gekend. In uitgestorven tongen werd ze geprezen zowel als gehoond. Tot men haar mythe begon te vergeten. Eenzaam vanop Olympus keek ze toe, hoe Mens haar uit diens geheugen verbande terwijl Tijd zich steeds verder buiten haar zicht uit rok.
    Wanhoop nestelde zich in haar hart, dieper dan voorheen. Moed zonk in haar schoenen en Waanzin fluisterde haar melodieuze leugens toe om haar eigen gedachten te verdringen, tot enkel nog Wraak over bleef. En Wraak zou immer zoet zijn.

    In het oude Griekenland werd de mythe van Medea geboren; een befaamd tovenares die Jason en zijn argonauten hielp bij het veroveren van het Gulden Vlies. Haar grootste winst daarmee was echter het hart van Jason. Maar het hart is wispelturig, en toen Jason een betere partij op het oog had liet hij Medea hardvochtig vallen.
    Uit wraak schonk Medea haar man's nieuwe bruid een kleed als zoenoffer. Zodra die laatste zich echter met de stof omhulde, smolt het vlees weg van haar botten en poogde de verstoten vrouw haar zonen met Jason om het leven te brengen, om hen de kwade tongen te sparen, waarop ze in een kar, getrokken door draken naar berg Olympus vluchtte. Zonder haar weet bleef één van haar zonen in leven.
    Eeuwen later is Medea achter dit gegeven gekomen, lang nadat Thessalus' nazaten zich over de wereld verspreid hadden. Verteerd door hartzeer dat al die tijd in haar borstkas gebroed heeft is haar lust naar wraak groter dan ooit en Medea is vastberaden af te maken wat ze begonnen was.
    Geduldig heeft ze de gunst van Hades en Ares verworven, die haar hielpen een labyrinth the creeëren en verbergen op een andere dimensie. Hun enige wens in ruil hiervoor was te mogen meegenieten van haar meedogenloze poppenspel.

    Tien jongeren, de laatste nazaten van Thessalus, worden wakker in een kille, donkere kamer. Het enige dat ze vinden is elkaar, een zaklamp elk en een boodschap die meer chaos dan troost brengt.
    Als ratten in de val
    probeer maar te ontsnappen
    Maar weet; mijn alziend oog ziet al
    kan ik jullie verklappen
    Ga links en rechts en nog een keer
    want anders is geen vrijheid meer.
    Na wat doelloos rondgedoold te hebben komt één persoon tot de conclusie; ze zitten opgesloten in een labyrinth. En daar moeten ze zo snel mogelijk uit zien te raken.

    In dit RPG gaat het er echter een klein tikkeltje anders aan toe.
    Er is een verteller in het spel, die Medea vertegenwoordigt, en op elk moment een obstakel in het labyrinth kan zetten.
    Zien jullie de uitgang? Wat jammer dat de muren zich verschuiven, of plots een bloeddorstige harpij jullie de weg verspert.
    Levend uit het doolhof komen? Je kan altijd proberen.


    Dit idee kwam behoorlijk spontaan in me op. Voor ik echter het RPG start wilde graag weten of er een beetje animo voor is en het de tijd en moeite waard is.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja, ik zou zeker meedoen! Al zou meer informatie altijd fijn zijn. Kunnen ze er sowieso uitkomen of draait het alleen om dat labyrinth? Waar is Medea in het verhaal? Kennen ze elkaar allemaal? Dat soort dingen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Transcend schreef:
    Ja, ik zou zeker meedoen! Al zou meer informatie altijd fijn zijn. Kunnen ze er sowieso uitkomen of draait het alleen om dat labyrinth? Waar is Medea in het verhaal? Kennen ze elkaar allemaal? Dat soort dingen.


    Goeie vragen. Ik doe mijn best ze te beantwoorden.

    Het rpg draait voornamelijk om het labyrinth. De hoop dat ze er uit kunnen komen is er zeker. Maar het wordt niet makkelijk.
    Ik denk dat een effectieve ontsnapping eerder een deur opent naar een mogelijk vervolg rpg, maar daar ben ik absoluut nog niet mee bezig :')
    De bedoeling van de verteller met de obstakels is om het RPG levend te houden, omdat de spanning altijd opgedreven kan worden.

    Medea is een NPC. Ze wordt dus niet gespeeld door iemand. Wel is ze, opnieuw d.m.v. de verteller alom aanwezig.

    In principe kennen de personages, verre nazaten van Medea's overlevende zoon, elkaar niet al is er natuurlijk plaats voor enkele broers/zussen mocht iemand dat willen.
    Maar het is niet de bedoeling dat het één grote familiereünie is, ze kunnen van over de hele wereld komen en hun bloedrelaties zijn er ook amper.

    Met verteller bedoel ik trouwens meer dat de TS op langdradige of dooie momenten een post, losstaand van eigen personage maakt, om het moeilijk/spannend/levendig te maken.

    Helpt dat?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    I'm in, maar dat wist je al. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Het klinkt leuk. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Yuush, pls warn me when it starts ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dank je wel voor de uitleg! Dan zal ik dit zeker in de gaten gaan houden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Klinkt leuk! Ik zou meedoen (:


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    MT! Lijkt me heel gaaf.


    tya

    Dus in het kort is het dat Medea wraak neemt op de kinderen van Jason Door ze in een labyrint te stoppen? En deze moeten dan zien te overleven, maar gaat het dan de Fantasy richting op met bv magische/betoverde obstakels en hebben de jongeren dan bepaalde gaven ofzo of is het echt realiteit, zonder gaven, zonder magie, maar alleen moderne apperatuur obstakels zoals the maze runner?

    Not quite. Zij had zelf twee zonen met Jason die ze vermoord heeft nadat Jason haar verliet voor een andere vrouw.
    Één van de twee zonen, Thessalus, overleefde echter.
    Inmiddels zijn al eeuwen voorbij en gaat het om verre verre nakomelingen van Thessalus, die niet eens meer weten wie die vent is.

    De jongeren hebben geen gaven en geen apparatuur (behalve een zaklamp).


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ohhh en ik bedoelde is de labyrint zelf magisch of realistisch ingesteld?

    Het labyrinth zelf is overdekt, van cement en vooral donker (soort van schemerduister). Daaraan zelf is weinig magisch. Het is niet dat er verborgen deuren of valluiken o.i.d. in zitten.
    De obstakels zijn wel magisch.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ja dat wilde ik graag weten dank je wel. Mij lijkt het me ook leuk om mee te doen!

    Maar (op sommige na dan wellicht) zijn ze geen familie van elkaar? En, had je in gedachten wat de maximum leeftijd mag zijn?


    Quiet the mind, and the soul will speak.