Ik denk dat je vooral niet moet gaan oordelen dat iemand een "valse, arrogante, achterbakse bitch" is. Mensen zijn complexer dan dat en dit zo gaan stigmatiseren heeft vaak het omgekeerde effect. Ik zou zeggen: negeren. Als je het echt gehad hebt met iemand, zou ik gewoon recht in hun gezicht zeggen waarom je het gehad hebt. Dat hoeft niet per sé zeer diplomatisch te zijn, want soms geraak je gewoon verder als je even geen blad voor de mond neemt. Dat betekent niet dat je met drogargumenten moet aankomen, maar bijvoorbeeld zeggen "misschien moet je gewoon eens stoppen met continu zo arrogant te doen tegenover iedereen" in plaats van het diplomatische "ja, maar ik vind dat je soms nogal hard uit de hoek kan komen", ja, dat heeft in sommige gevallen (maar enkel als het al heel ver zit) meer effect. Maar meppen of verrot schelden of uitlachen met onnozelheden als puisten is echt beneden pijl (en in het eerste geval illegaal, dus je kan er ook nog eens serieus mee in de problemen komen) en dan ben je naar mijn mening geen haar beter.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried