Mijn vriendengroepje bestond uit vier en een halve persoon. Vier meisjes, en een jongen die maar af en toe deel neemt, maar die wij volledig accepteren. Daar is een ander meisje bijgekomen vroeger. We waren het niet helemaal met haar eens, maar na de zomer heeft ze haar leven gebeterd, en ging ze studeren in plaats van feesten etc. Dat is op een gegeven ogenblik omgeslagen en ging ze weer terug feesten en naar bed met vreemde jongens en ze leek er ook nog half trots op. Ze is toen depressief geworden, en moest hulp krijgen. Ze is gestopt met haar opleiding, die ze na de zomer opnieuw was gestart. Na kerst heb ik bijna niets meer van haar gehoord, en ze was begonnen in Brussel (ipv Leuven waar wij studeren). Oke, fijn voor haar.
In ieder geval, laatst bleek dat ze toch nog contact had met twee van mijn vriendinnen, en ze hadden afgesproken. Goed voor hen. Maar nu vanavond had ik iedereen uitgenodigd van mijn vriendengroep iets te gaan drinken, en opeens hoor ik vanochtend dat die vriendin ook mee gaat. Nu ben ik echt super kwaad op haar en ik weet niet waarom. Sure, ik was het niet eens met de manier waarop ze leefde, of waarop ze dingen handelde. Maar waarom zou mij dat zo kwaad maken op haar dat ze nu weer contact met ons wilt? Of ja, met die vriendinnen, blijkbaar niet met mij dus.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt