• Hallo Q'ers,

    Ik ben op het moment druk bezig met het schrijven van mijn masterscriptie / masterthesis. Alleen nu loop ik tegen een klein probleem aan bij het verwerken van mijn data in het programma SPSS (oftewel mijn eigen persoonlijke Hel).

    Ik ben namelijk op zoek naar de manier hoe ik de variabele 'leeftijd' in kan voeren, en dan wel met jaren en maanden. Nu heb ik een variabele aangemaakt met decimalen, alleen dan ontstaat het volgende probleem: als ik de leeftijd 9,11 invoer (9 jaar en 11 maanden) is dat oké, maar als ik 9,9 invoer (9 jaar en 9 maanden) maakt SPSS daar automatisch 9,90 van (waardoor de waarde dus ineens hoger is dan 9,11. . . Hoe los ik dit op?

    Koekjes voor degene die me weet te helpen.


    9.11 is niet hetzelfde als 9 jaar en 11 maanden. Ik denk dat je die maanden beter om kan rekenen, zodat het als decimaal past en dan zal 11 maanden niet minder zijn dan 9 maanden. (:

    Dan wordt 9 jaar en 9 maanden dus bijvoorbeeld 9.75, omdat 9 maanden 3 kwart is van een jaar.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2017 - 11:44 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Ik heb het inmiddels gevonden, dus dit topic kan gesloten worden.

    @ Apaixonar, dank je wel voor je antwoord. Het kan inderdaad op die manier, maar ik kan me herinneren dat ik het twee jaar geleden anders heb gedaan (gewoon door SPSS zelf), maar volgens mij heb ik net nu gevonden!


    > Slotje op aanvraag


    Sidera nostra contrahent solem lunamque