.. En dat is écht vervelend.
Ik heb nu twee jaar met mijn vriend en ben écht heel gek op hem, maar hij heeft één vervelende eigenschap waar ik me steeds meer aan begin te storen en mij zelfs een beetje ongelukkig door begin te voelen: hij is zo erg bezig met geld. Hij wilt altijd iedere cent van mij terug. Ik snap best dat hij niet alles kan/wil betalen (dat wil ik ook niet), maar dit is echt heel vervelend.
Om een voorbeeld te noemen die mij echt heel erg kwetste: op vakantie in Frankrijk gingen we kanoën, we moesten allen €15,- per persoon betalen. Ik betaalde gewoon voor ons beide en nam daarbij ook een tientje uit zijn portemonnee (zodat we aan de dertig kwamen). Ik vond het helemaal niet erg dat ik €20,- en hij €10,- betaalde, ik bedoel.. We hebben een relatie en dan deel je dat soort dingen en doe je niet moeilijk over die vijf euro. Toch? Maar later op de dag kwam hij bij mij staan en gaf mij €2,50. "Hier, heb je het geld terug van het kanoën, maar ik heb die €2,50 van het ijsje van gisteren eraf gehaald." Ik heb het geld niet aangepakt en heb het gezegd dat hij het maar lekker zelf moest houden, omdat ik met liefde die kano had betaald voor hem. Ik ben weggelopen en begon hard te huilen. En nu huil ik weer.. Omdat hij ALLE kosten (groot en klein) die hij voorgeschoten heeft, bij elkaar optelt en op een bedrag uitkomt dat ik niet 'ns kan terugbetalen. "Je hoeft niet alles terug te betalen, dan doe je de rest volgende maand." Ik schiet ook vaak dingen voor, maar kleine bedragen laat ik zitten. We hebben een relatie, dus dat soort dingen moet toch kunnen?
Bij alle mensen die ik ken (vader, vriend(inn)en, enz) word er niet moeilijk gedaan over het geld. Ik krijg veel minder studiefinanciering dan hem en heb nog steeds geen baan gevonden (word telkens afgewezen) en bij een ieder ander is het dan niet meer dan normaal dat hij wat meer betaalt. Al die anderen doen niet moeilijk over geld.. Waarom mijn vriend dan wel? - Als ik hem erop aanspreek of erna vraag, word hij boos en dan valt er niet met hem te praten.
Hij hoeft écht niet alles dat hij voorgeschoten heeft, zelf te betalen. Echt niet. Het is niet meer dan eerlijk dat ik daaraan meebetaal, als ik dat kan. Maar zoals nu lukt dat even niet, omdat ik een plotselinge rekening van het ziekenhuis thuis kreeg en die moest betalen. Maar daar heeft hij geen boodschap aan en dat doet écht pijn. Ik wil mij niet zo ellendig voelen om dat klote geld. Ik ben meer het yolo-type en hij is totaal het tegenovergestelde.
Ok, ik moest ergens mijn ei kwijt. Bedankt voor het lezen, ofzo. (:
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.