Titel Ik heb momenteel twee titels waartussen ik twijfel:
- Onverwoestbaar bloed
- Het onverwoestbare bloed
Graag zou ik dus twee covers hebben, maar dan met een verschillende titel. Het liefst ook eentje zonder titel, maar dat hoeft niet per se.
* Korte Samenvatting Axelle Blaze komt uit een familie met uitsluitend Gryffindors. Als zij dan eindelijk naar Hogwarts mag, wordt ze zonder enige reden van de hoed in Slytherin ingedeeld. Dit levert haar thuis problemen op, maar ook met de vrienden die ze al had. Haar leven gaat gewoon verder en in haar laatste jaar vindt ze per toeval een boek met een legende in, een legende die haar te bekend voorkomt. (legende onder de spoiler + extra info)
Een jonge vrouw die haar familie verlaat
Draagt een geheim mee verweven in haat
In de eeuwigheid verloren
Werd zij, de nieuwe hoop, geboren
Zij zal het duister bespelen
Maar let op, zij die haar willen bestelen
Al die proberen zullen falen
De mysterieuze kracht bij haar weg te halen
Men zal verliezen en sterven
Voor zij de kracht kunnen verwerven
Dus denk goed na voordat men zoekt
Het onverwoestbare bloed...
Axelle is de afstammeling van een nog niet bekende, sterke tovenaar die een groot geheim heeft. Dit geheim wordt doorgegeven van generatie op generatie door middel van een ring. Axelle is nu in bezit van die ring. De ring is eigenlijk een extra stuk ader. Hier stroomt het bloed van de persoon die het draagt door, maar omdat de ring dus magisch is, worden de magische krachten van de gebruiker versterkt en worden ze zeer machtig. Zodra de ring wordt gestolen of af gaat, sterft de persoon, omdat er een stuk ader verdwijnt en het bloed niet meer door kan stromen. Het is niet dat ze doodbloeden, de aders worden gewoon dichtgebrand door de ring als deze af gaat, zodat de aders ergens stoppen en de bloedcirculatie dus stopt.
* Eventueel plaatjes die je er in wilt
Het liefst
rechtenvrij, mocht ik dit verhaal ook als boek in mijn kast willen hebben.
Wat ik er absoluut niet op wil zijn gezichten van mensen. Misschien iets met bloed, maar geen bloedspetters, iets wat magie en macht aanduidt, gewoon iets simpels, niet te veel plaatjes.
Sorry voor deze cryptische omschrijving, ik weet niet precies wat ik er op wil hebben eigenlijk. Ik vind het alleen te duidelijk als ik de ring (zie spoiler voor wat de ring betekent) op de cover laat zetten. Nu mag dit wel, maar dan geen trouwring of moderne ring. Gewoon een sierlijke ring, met zilver en rood of met zwart en rood.
Voorbeelden ring:
Nummer 1,
Nummer 2,
Nummer 3
Absoluut
niet als ring:
Nummer 1,
Nummer 2. Zoals je ziet wil ik absoluut geen grote, dikke ringen met grote stenen.
* Sfeer die het weer moet geven Harry Potter-ig, magisch, maar wel duister, gezien het niet zo'n happy verhaaltje gaat worden
* Horizontaal of verticaal? Verticaal
* Eventuele Extra's Niet te veel poespas, geen oversierlijke letters, gewoon mooi, niet te extravagant. Ik hou vooral van de simpele covers.
Het liefst zou ik er wel mijn naam op willen, Maxime de Crook.
Even een voorbeeldje van iets wat ik niet zoek:
De ring die erop staat is echter wel een goed voorbeeld mocht je deze er op willen zetten.
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen