En daardoor kom ik hier en daar wat vreemde dingen tegen.
1) Een video met de titel "QUICK and EASY RUNNING LATE HAIRSTYLES" (niet exact, maar al die woorden zaten erin) waarbij de eerste stap bestond uit een french braid (een ingevlochten vlecht) maken in je eigen haar. Nou weet ik niet hoe het met jullie haarskills zit, maar voor mij is dit niet quick, niet easy, en zeker niet iets wat ik zou doen als ik 's ochtends weinig tijd heb. To be fair, het is wel een hairstyle, dus de titel was 1/4 correct.
2) Ik keek een bakvideo waar iemand net een deeg had gemaakt en uitgerold en vormpjes moest uitsteken, en volkomen uit het niets, totaal onverwacht, vermeldde de voice-over dat hij een ronde vorm gebruikte in plaats van gewoon vierkantjes te snijden omdat dat weliswaar onhandiger was, maar cirkels gewoon van nature superieur zijn aan vierkanten en iedereen meer van cirkels houdt. Ik, als vierkant, was totaal onvoorbereid op deze onverwachte, bijtende aanval. Autsch. (no_chears)
3) Er was een video van ongeveer vijf minuten met een simpel brownierecept. De eerste twee minuten bestonden uit opgewekt geklets van de videomaakster, in de derde minuut werd het recept erg vriendelijk uitgelegd, en toen nam ze vrolijk afscheid van haar kijkers en volgden er nog twee minuten absoluut doodse stilte met een zwart scherm. Ik weet dat er bepaalde regels zijn voor hoe lang een video moet zijn zodat de YouTuber er geld mee kan verdienen via advertenties, dus mogelijk was dat de reden, maar ik ben desondanks niet helemaal overtuigd dat hier geen demonische activiteit in het spel was en dit video-einde een verborgen boodschap bevatte in zijn diepe, zwarte duisternis en leegte. Als jullie me ooit bij een meeting zien en mijn ogen plotseling rood lijken of ik een grote boog maak om wijwater (want dat is natuurlijk iets wat je vaak tegenkomt op straat, duh), dan weten jullie wat het moment was waarop het allemaal misging.
Wat voor avonturen hebben jullie recent meegemaakt op YouTube of in andere hoeken van het internet?
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan