Winkelen; het is altijd al een grote struggle geweest. Het is iets wat ik niet al te graag doe, tenzij ik het niet per se hoef te passen en het vanuit mijn luie stoel met de laptop kan. Het is een hatelijk aangelegenheid voor mij. Winkels staan op magische wijze bomvol met mensen juist als ik wil winkelen. Als ik echter voorbijloop en ik heb tijdgebrek, dan is er geen kip te bekennen. Dus mijn stress-o-meter begint al met oplopen als ik onderweg ben naar het deel van de winkel waar ik graag wil kijken. Ik denk dat het woord "pardon" en "sorry" echt beide wel honderd keer gezegd worden. Dan ben ik eindelijk bij het rek en begint de frustratie; mijn maat hangt er niet, de pasvorm lijkt nergens op en de print is gewoon vreselijk.
Dan besluit ik eens een beetje optimistischer te zijn en één maatje kleiner te pakken. Ik heb immers de koekjes laten staan en minder cola gepakt afgelopen week. Dat blijkt dan niet zo'n goed idee als ik had gedacht. De pasvormen van sommige winkels zijn zo verpest tegenwoordig dat iemand met standaard maatje XS bijna wel een M mag pakken en iemand met een M (die daar moeite voor heeft gedaan doordat ze van haar L afwilde) alsnog XXL kan pakken. Wauw shoppen is zo goed voor mijn zelfvertrouwen.
De enige die blij eindigt is mijn portemonnee :'D
Herkenbaar?
[ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 14:22 ]
26 - 02 - '16