Hinderlaag schreef:
Gezien hoe erg je hiermee zit, en hoe je verweert dat je ook kan gaan invallen als werk nadat je bent teruggekomen, zou ik eigenlijk zeggen dat je voor die reis moet gaan. Ik geloof dat je dat heel erg graag wil en denk daarom ook dat je daar het meest gelukkig van kan worden. Zelf zou ik gaan voor de baan, maar dat ligt aan mijn instelling.
Ik denk dat je voor je vakantie moet gaan, daar lekker van moet genieten en daarna op jacht moet. Misschien dat je van te voren alvast kan kijken hoe je het zoeken naar werk daarna kan gaan aanpakken?
I like this. Ontzettend bedankt voor je mening. Het is inderdaad een goed idee om van te voren al te gaan kijken wat mijn mogelijkheden zijn als ik terug kom, dan geeft me dat ook wel rust.
Suvi & Scribe schreef:
Als ik in jouw situatie zat zou ik voor de reis gaan. Je moet de rest van je leven nog werken, de kans is vrij klein dat je nog een keer de tijd, gelegenheid en het geld hebt om zo'n reis te maken. Maarja dat is heel persoonlijk. Het is het overwegen wel raad als er vrij veel banen in jouw werkgebied zijn. Maarja hangt er ook van af hoe erg dit jouw droombaan is.
Rohrer schreef:
Als ik je zo hoor praten denk ik dat je het liefste die reis wilt maken, maar je het gevoel hebt dat het het verstandigste is om de baan te kiezen.
Je verdedigd best wel erg die reis, dus als ik jouw was zou ik daar dan voor gaan. Anders ga je er zo veel spijt van hebben. Een andere baan vind je nog wel, alleen kost het misschien meer tijd en moeite (:
Owlet schreef:
Ik zou idd ook de reis gaan maken! Een baan vind je heus wel!
Catan & Evaethas schreef:
Zoals anderen ook al zeiden, verdedig je heel sterk de reis, waardoor je eigenlijk waarschijnlijk diep in je hart ook wel weet waar jouw voorkeur naar uitgaat. En dat is echt wel belangrijker in deze situatie dan het verstand. Ik raad je wel aan om te proberen geen spijt te gaan hebben van je keuze; als je dus niet direct een goede of vergelijkbare baan krijgt als je terugkomt, moet je je daar niet al te druk om maken. Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk wel inkomsten kunt genereren door op plekken in te vallen, en daarnaast natuurlijk lekker blijven solliciteren (ook bij de plek waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen). Je hebt de rest van je leven nog om te werken, en in die tijd kom je uiteindelijk zeker wel op de plek waar je thuishoort!
Scandal schreef:
Ik zou precies ook voor de reis gaan! Als werkende is het inderdaad moeilijk om op vakantie te gaan. Ik spreek uit ervaring.
Dank jullie wel allemaal. Eigenlijk zeggen jullie precies wat ik al de hele dag en nacht denk: dat ik diep van binnen die reis heel graag wil maken en dat mijn keuze eigenlijk al genomen is.
Meraki schreef:
Ik wil even melden dat ik het erg oneerlijk vind van de vrouw die jou de baan aangeboden heeft. In principe moeten zij namelijk rekening houden met dingen die jij hebt gepland vóór je een contract aangeboden krijgt. Dat zij dat niet wil doen, vind ik best wel onredelijk van haar.
Verder ben ik het met de rest eens: diep van binnen weet je zelf volgens mij heel goed wat je graag wil. Ik denk dat je enorme spijt zult krijgen als je de reis niet maakt. Succes met deze lastige keuze, Mirte!
Dank je wel Marleen. <3 Ik weet het diep van binnen inderdaad wel. Ik denk dat het alleen moeilijk is om weer naar de directrice te stappen en te weigeren.
Eledhel schreef:
(...)
Ik vind het niet oneerlijk. Er zijn waarschijnlijk velen die die baan willen, dus ze kunnen net zo goed iemand anders kiezen.
Ik zou gaan voor de baan en de reis later maken. But thats me, maak je eigen keuze!
Het probleem is een beetje dat ik zo’n reis later niet meer zal kunnen gaan maken als ik eenmaal werk, door mijn werkveld. Dan kan ik alleen nog maar korte reisjes maken binnen Europa.
•